Gwarancja Shopee to funkcja, dzięki której Shopee tymczasowo wstrzymuje przekazanie płatności od kupującego do sprzedawcy, w celu zapewnienia pomyślnej realizacji zamówienia.
Gwarancja Shopee to:
- Bezpieczne płatności – płatności dokonane za zamówienie są przechowywane przez Shopee i będą przekazywane do sprzedawcy, dopiero jak kupujący odbierze przesyłkę i potwierdzi jej odbiór w aplikacji.
- Szybka wysyłka – sprzedawcy mają obowiązek wysłać zamówienie w określonym czasie. Jeśli tego nie zrobią, to zamówienie może zostać anulowane przez nasz system, a Ty otrzymasz pełen zwrot pieniędzy za zamówienie.
- Przedłużenie gwarancji – jednorazowa funkcja możliwa do użycia przy każdym zamówieniu. Dzięki niej można wydłużyć gwarancję Shopee o 3 dni. Jest to zwykle używane, gdy sprzedawca nie wysłał jeszcze przesyłki, bądź zamówienie nie dotarło jeszcze ze względu na dni ustawowo wolne od pracy.
- Wniosek o zwrot pieniędzy – jeśli nie jesteś zadowolony ze swojego zamówienia (np. zamówienie jest inne niż w opisie / uszkodzone itp.), możesz poprosić o zwrot pieniędzy, a płatność, która miała trafić do sprzedawcy, zostanie wstrzymana na czas rozwiązania sprawy.
- 14-dniowe bezpłatne zwroty i gwarantowany zwrot pieniędzy – po złożeniu wniosku o zwrot pieniędzy, kupujący może odesłać swoje zamówienie bez ponoszenia dodatkowych kosztów.
Zamówienie jest uważane za pomyślnie zrealizowane lub zakończone gdy:
- Zostanie wciśnięty przycisk "Zamówienie otrzymane".
- W przypadku sprzedawców lokalnych upłynęło 5 dni od rzeczywistej/szacunkowej daty dostawy i w tym czasie nie został złożony wniosek o zwrot.
- W przypadku sprzedawców zagranicznych upłynęło 14 dni od rzeczywistej/szacunkowej daty dostawy i w tym czasie nie został złożony wniosek o zwrot.
Zanim klikniesz na przycisk „Zamówienie odebrane”, upewnij się że:
- Otrzymałeś wszystkie produkty zakupione w ramach tego zamówienia.
- Otrzymałeś prawidłowy wariant / kolor / rozmiar zamówionego produktu.
- Przedmiot nie jest uszkodzony.
- Towar działa zgodnie z przeznaczeniem.
- Towar jest zgodny z opisem (na podstawie zdjęcia produktu i jego opisu).
Po kliknięciu "Zamówienie otrzymane", płatność zostaje przekazana sprzedawcy. Jeśli jednak kliknąłeś na ten przycisk, ale nadal chcesz skorzystać z prawa do odstąpienia od umowy lub złożyć wniosek o zwrot pieniędzy, to możesz to zrobić przez naszą aplikację w ciągu 14 dni od otrzymania zamówienia.
W przypadku problemów technicznych z procesowaniem zwrotu w aplikacji Shopee lub zamówień złożonych przed 15.09.2022, możesz żądać zwrotu w trybie offline poprzez formularz zwrotu za pośrednictwem Obsługi Klienta Shopee lub linku dostępnego w aplikacji Shopee.
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o zwrotach, to zapoznaj się z artykułem "W jaki sposób mogę złożyć wniosek o bezpłatny zwrot za pośrednictwem aplikacji?".
Pełny okres Gwarancji Shopee obejmuje czas sprzedawców na wysyłkę, czas dostawy kurierem oraz czas na potwierdzenie odbioru zamówienia.
Przykład:
Zamówienie zostało opłacone 2 stycznia, a produkt będzie wysłany od sprzedawcy lokalnego:
- Czas na wysyłkę: 2 dni
- Czas dostawy kurierem: 2 dni
- Czas na potwierdzenie odbioru: 5 dni
Okres Gwarancji Shopee: Czas na wysyłkę + Czas dostawy kurierem + Czas na potwierdzenie odbioru = 9 dni.
Wskazówka:
- Pamiętaj, że masz możliwość przedłużenia Gwarancji Shopee o kolejne 3 dni, aby dać sprzedawcy więcej czasu na wysłanie Twojego zamówienia lub w celu sprawdzenia, czy Twoje zamówienie nie zostało uszkodzone / jest prawidłowe. Możesz to zrobić wchodząc w zamówienie i w dolnej części ekranu kliknąć “Przedłuż gwarancję Shopee”.
- Jeśli sprzedawca korzysta z Niezintegrowanych opcji dostaw i wysłał Twoje zamówienie, ale nie dotarło ono do Ciebie w okresie szacowanej daty dostawy wskazanej na stronie szczegółów zamówienia, to powinieneś złożyć wniosek o zwrot pieniędzy w ramach Gwarancji Shopee. W przeciwnym razie, zamówienie zostanie automatycznie zakończone.
- Produkty w przedsprzedaży mogą być rozpoznane w ten sposób: