Cześć, w czym mogę pomóc?

Zakupy na Shopee

Kontakt ze Sprzedawcą
Składanie zamówienia
Funkcje społecznościowe
Gwarancje
Składanie oferty negocjacyjnej
Bezpieczne zakupy

Czym jest Gwarancja Shopee? W jaki sposób chroni ona kupujących?

Gwarancja Shopee to funkcja, dzięki której Shopee tymczasowo wstrzymuje płatności dokonywane przez kupujących na rzecz sprzedawców w celu zapewnienia pomyślnej realizacji zamówienia. 


Zamówienie jest uważane za pomyślnie zrealizowane lub "Zakończone", gdy: 


1) Kupujący kliknie na przycisk "Zamówienie otrzymane".


2) Upłynęło 5 dni od rzeczywistej/szacunkowej daty dostawy, a kupujący nie złożył wniosku o zwrot     zamówienia od lokalnych sprzedawców.


3) Upłynęło 14 dni od rzeczywistej/szacunkowej daty dostawy, a kupujący nie dokonał zwrotu w przypadku     zamówień od sprzedawców zagranicznych.


Gwarancja Shopee to:

  1. Bezpieczne płatności - Płatności dokonane dla każdego zamówienia będą przechowywane bezpiecznie przez Shopee i będą wydawane sprzedawcy tylko wtedy, gdy zamówienie zostało zakończone/otrzymane przez kupującego.


  1. Ważna wysyłka - Sprzedawcy zostaną powiadomieni o wysyłce zamówienia w ustalonym wcześniej okresie "Dni na wysyłkę". Jeśli tego nie zrobią, zamówienie może zostać anulowane przez nasz system, a Ty otrzymasz pełny zwrot pieniędzy za to zamówienie.


  1. Przedłużenie gwarancji Shopee - Jednorazowa funkcja dla każdego zamówienia, aby przedłużyć Gwarancję Shopee do 3 dni. Jest to zwykle używane, gdy produkty zostały wysłane przez sprzedawcę, ale jeszcze nie dotarły do kupującego z powodu świąt państwowych lub weekendów.

 

  1. Wniosek o zwrot pieniędzy - Jeśli kupujący jest niezadowolony ze swojego zamówienia (np. zamówiony produkt jest uszkodzony, inny niż w opisie, albo bez podania przyczyny), może zażądać zwrotu pieniędzy, a płatności dokonane na rzecz sprzedawcy zostaną wstrzymane do czasu pełnego rozwiązania sprawy.


  1. 14-dniowe bezpłatne zwroty i gwarantowany zwrot pieniędzy - Po złożeniu wniosku o zwrot pieniędzy, kupujący może odesłać swoje paczki bez ponoszenia dodatkowych kosztów.


Wszystkie zamówienia są chronione przez Gwarancję Shopee. Okres trwania Gwarancji można sprawdzić na stronie szczegółów zamówienia, pokazanej poniżej. Dostępna jest poprzez "Moje Shopee" > "W dostawie" > kliknij na nazwę zamówienia.



Zanim klikniesz na przycisk "Zamówienie odebrane", aby przekazać płatność sprzedawcy, upewnij się, że:


1) Otrzymałeś wszystkie przedmioty zakupione w ramach tego zamówienia. 

2) Otrzymałeś prawidłowy rozmiar, kolor i wariant produktu, który zamówiłeś.

3) Przedmiot nie jest uszkodzony.

4) Przedmiot działa zgodnie z przeznaczeniem.

5) Towar jest zgodny z tym, co twierdzi sprzedawca (na podstawie zdjęcia produktu i/lub jego opisu).


Należy pamiętać, że po kliknięciu na "Zamówienie przyjęte" płatność zostanie przekazana sprzedawcy. Jeśli kliknąłeś już na "Zamówienie otrzymane", ale chciałbyś skorzystać z ustawowego prawa do odstąpienia od umowy, lub złożyć wniosek o zwrot pieniędzy, możesz: 


1) Wejść na stronę Zamówienia i kliknąć na link na zielonym pasku, który przekieruje Cię do formularza umożliwiającego złożenie wniosku o zwrot. 



2) Skontaktuj się z agentami obsługi klienta Shopee.


Chcesz dowiedzieć się więcej o zwrotach? Zapoznaj się z naszym artykułem na temat "Kiedy i w jaki sposób mogę złożyć wniosek o zwrot za pośrednictwem Aplikacji?".


Pełny Okres Gwarancji Shopee obejmuje czas sprzedawców na wysyłkę, czas dostawy kurierem oraz czas na potwierdzenie dla kupujących. 



Przykład:

Zamówienie zostało opłacone 2 stycznia, a sprzedawca jest Sprzedawcą lokalnym.

Czas na wysyłkę: 2 dni 

Czas dostawy kurierem = 2 dni

Czas potwierdzenia przez kupującego = 5 dni


Okres gwarancji Shopee: Czas na wysyłkę + Czas dostawy kurierem + Czas potwierdzenia przez kupującego = 9 dni




Wskazówka: 


  1. Jako kupujący, masz możliwość przedłużenia okresu Gwarancji Shopee o kolejne 3 dni, aby dać sprzedawcom więcej czasu na wysłanie przesyłki lub abyś mógł sprawdzić, czy otrzymane zamówienie działa prawidłowo/nie jest uszkodzone.


  1. Jeśli sprzedawca korzysta z innych opcji dostawy i wysłał Twoje zamówienie, ale nie otrzymałeś go do końca Szacowanej Daty Dostawy wskazanej na stronie szczegółów zamówienia, powinieneś złożyć wniosek o zwrot pieniędzy w Okresie Gwarancji Shopee. W przeciwnym razie, zamówienie zostanie zamknięte automatycznie.

 

  1. Produkty w przedsprzedaży mogą być rozpoznane w sposób podany poniżej:


Czy ten artykuł był pomocny?
Tak
Nie