Cześć, w czym mogę pomóc?

[Bezpieczeństwo konta] Jak uchronić się przed oszustwami?

Aby uniknąć oszustw, które nakłaniają Cię do podania danych osobowych, postępuj zgodnie z poniższymi wytycznymi:


1. Pobierz oficjalną aplikację Shopee.

Pobierz aplikację Shopee z oficjalnych źródeł i regularnie aktualizuj ją.

  1. Google Play Store
  2. iOS App Store
  3. Huawei App Gallery


2. Wszystkie transakcje dokonuj za pomocą Shopee.

  1. Kupując na Shopee, pamiętaj o tym, by wykonywać wszystkie transakcje za pomocą naszej aplikacji, bądź strony shopee.pl.
  2. Uważaj na sytuacje, w których ktoś poprosi Cię o dokonanie płatności poza Shopee – bez przechodzenia przez stronę kasy.


3. Uważaj na podejrzane wiadomości.

  1. Błędna pisownia i gramatyka lub linki, które wymagają podania poufnych informacji, takich jak hasło do konta lub hasło jednorazowe, są oznakami próby wyłudzenia danych.


4. Nigdy nie udostępniaj poufnych informacji o koncie.

  1. Informacje o koncie, takie jak hasła do konta, hasła jednorazowe, linki do resetowania hasła, a nawet Twoje zdjęcie, mogą pomóc oszustom uzyskać dostęp do Twojego konta.
  2. Pamiętaj, że Shopee nigdy nie poprosi Cię o te dane. Uważaj na wiadomości, które proszą o podanie tych informacji.


5. Korzystaj z dobrych nawyków ustawiania bezpiecznego hasła.

  1. Bezpieczne hasło zawiera znaki specjalne, małe i wielkie litery oraz cyfry.
  2. Regularnie zmieniaj hasło do konta Shopee i unikaj korzystania z tego samego hasła na różnych platformach.


Jeśli podejrzewasz, że mogłeś otrzymać wiadomość od oszusta, natychmiast skontaktuj się z Obsługą Klienta, przesyłając zrzut ekranu wiadomości.


Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o popularnych metodach oszustw i sposobie radzenia sobie z nimi, to zapoznaj się z naszym artykułem: "Jak mogę rozpoznać oszustwo?".

Czy ten artykuł był pomocny?
Tak
Nie