Aby uniknąć oszustw, które nakłaniają Cię do podania danych osobowych, postępuj zgodnie z poniższymi wytycznymi:
1. Pobierz oficjalną aplikację Shopee.
Pobierz aplikację Shopee z oficjalnych źródeł i regularnie aktualizuj ją.
- Google Play Store
- iOS App Store
- Huawei App Gallery
2. Wszystkie transakcje dokonuj za pomocą Shopee.
- Kupując na Shopee, pamiętaj o tym, by wykonywać wszystkie transakcje za pomocą naszej aplikacji, bądź strony shopee.pl.
- Uważaj na sytuacje, w których ktoś poprosi Cię o dokonanie płatności poza Shopee – bez przechodzenia przez stronę kasy.
3. Uważaj na podejrzane wiadomości.
- Błędna pisownia i gramatyka lub linki, które wymagają podania poufnych informacji, takich jak hasło do konta lub hasło jednorazowe, są oznakami próby wyłudzenia danych.
4. Nigdy nie udostępniaj poufnych informacji o koncie.
- Informacje o koncie, takie jak hasła do konta, hasła jednorazowe, linki do resetowania hasła, a nawet Twoje zdjęcie, mogą pomóc oszustom uzyskać dostęp do Twojego konta.
- Pamiętaj, że Shopee nigdy nie poprosi Cię o te dane. Uważaj na wiadomości, które proszą o podanie tych informacji.
5. Korzystaj z dobrych nawyków ustawiania bezpiecznego hasła.
- Bezpieczne hasło zawiera znaki specjalne, małe i wielkie litery oraz cyfry.
- Regularnie zmieniaj hasło do konta Shopee i unikaj korzystania z tego samego hasła na różnych platformach.
Jeśli podejrzewasz, że mogłeś otrzymać wiadomość od oszusta, natychmiast skontaktuj się z Obsługą Klienta, przesyłając zrzut ekranu wiadomości.
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o popularnych metodach oszustw i sposobie radzenia sobie z nimi, to zapoznaj się z naszym artykułem: "Jak mogę rozpoznać oszustwo?".