1) WPROWADZENIE
1.1 Witamy na platformie Shopee („Platforma”). Prosimy o uważne zapoznanie się z treścią niniejszego Regulaminu Świadczenia Usług („Regulamin” lub „Regulamin Świadczenia Usług”) przed skorzystaniem z Platformy lub założeniem konta w ramach Platformy („Konto”) tak, żeby byli Państwo świadomi swoich praw i obowiązków względem SHPL Spółki z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie przy ul. Towarowej 28, 00-839 Warszawa, wpisanej do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000918384, kapitał zakładowy: 5.000 PLN, NIP: 5272965079, REGON: 389450687 oraz jej podmioty powiązane i zależne ( „Shopee”, „my”, „nas” lub „nasz”). „Usługi” świadczone lub udostępniane przez nas obejmują (a) Platformę, (b) usługi świadczone przez Platformę oraz oprogramowanie klienta Shopee udostępnione za pośrednictwem Platformy oraz (c) wszelkie informacje, powiązane strony, funkcje, dane, tekst, obrazy, zdjęcia, grafikę, muzykę, dźwięki, wideo (w tym transmisje na żywo), wiadomości, tagi, treści, programy, oprogramowanie, usługi aplikacyjne (w tym m.in. usługi aplikacji mobilnych) lub inne materiały udostępnione za pośrednictwem Platformy lub jej powiązanych usług („Treść”). Wszelkie nowe funkcje dodane Usług lub uzupełniające Usługi podlegają również postanowieniom niniejszego Regulaminu. Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania przez Użytkownika z Usług świadczonych przez Shopee.
1.2 Usługi obejmują dostęp do platformy internetowej, która zapewnia możliwość zawierania umów sprzedaży towarów pomiędzy kupującym („Kupujący”) a sprzedającym („Sprzedający”) (łącznie „Państwem”, „Użytkownikami” lub „Stronami”). Faktyczna umowa sprzedaży jest zawierana bezpośrednio pomiędzy Kupującym a Sprzedającym, a Shopee nie jest stroną tej ani żadnej innej umowy między Kupującym a Sprzedającym i zrzeka się wszelkich zobowiązań w związku z takimi umowami. Strony transakcji ponoszą całkowitą odpowiedzialność z tytułu zawartej między nimi umowy sprzedaży, treści ogłoszeń, gwarancji zakupu itp. Shopee nie jest stroną transakcji pomiędzy Użytkownikami. Shopee może dokonać wstępnej oceny Użytkowników, Treści lub informacji przekazanych przez Użytkowników. Shopee zastrzega sobie prawo do usunięcia Treści lub informacji zamieszczonych przez Użytkowników w ramach Platformy zgodnie z pkt 6.4 niniejszego Regulaminu. Shopee nie może zagwarantować faktycznego wykonania umów zawartych między Użytkownikami.
1.3Przed uzyskaniem statusu Użytkownika Platformy należy zapoznać się ze wszystkimi postanowieniami Regulaminu oraz innymi warunkami świadczenia usług powiązanych z Regulaminem (wyszczególnionymi w pkt 30.10 Regulaminu) i je zaakceptować, przy czym przyjmują Państwo do wiadomości informacje dotyczące przetwarzania Państwa danych osobowych zgodnie z postanowieniami Polityki Prywatności dostępnej tutaj.
1.4W przypadku dodania nowych funkcjonalności lub uruchomienia nowej wersji Platformy lub zmiany obowiązujących przepisów prawa i wyłącznie w zakresie dopuszczonym przez obowiązujące przepisy prawa, Shopee zastrzega sobie prawo do zmiany, modyfikacji, zawieszenia lub wstrzymania świadczenia całości lub części Usług lub Platformy w dowolnym czasie i za stosownym uprzedzeniem zgodnie z przepisami prawa lokalnego. Shopee może uruchomić niektóre Usługi lub ich funkcje w wersji beta, które mogą nie działać poprawnie lub sposób właściwy dla funkcjonowania wersji ostatecznej.
1.5 Jeżeli Użytkownik występuje w charakterze Sprzedającego, Shopee jest uprawniony do ograniczenia, zawieszenia dostępu Użytkownika do Platformy lub niektórych jej funkcjonalności, Konta lub Usług w odniesieniu do poszczególnych towarów lub usług oferowanych przez Użytkownika lub do zakończenia świadczenia Usług, jeżeli Użytkownik: (i) korzysta z Platformy lub Usług w sposób niezgodny z obowiązującymi przepisami prawa, (II) narusza postanowienia Regulaminu lub (iii) zamieszcza w ramach Platformy treści niezgodne z prawem. W takim przypadku Shopee przekaże Użytkownikowi uzasadnienie decyzji w przedmiocie ograniczenia lub zawieszenia dostępu zanim zawieszenie lub ograniczenie stanie się skuteczne lub w momencie, w którym staje się ono skuteczne, a w przypadku zakończenia świadczenia Usług za 30-dniowym wypowiedzeniem na adres e-mail podany przez Użytkownika podczas rejestracji Konta. Mają Państwo prawo do wyjaśnienia faktów i okoliczności wskazanych w naszej decyzji poprzez złożenie odwołania zgodnie postanowieniami Regulaminu lub innych warunków (o ile mają zastosowanie). Jeżeli w wyniku odwołania Użytkownika Shopee cofnie decyzję w sprawie ograniczenia, zawieszenia lub zakończenia świadczenia Usług, Shopee bez zbędnej zwłoki przywróci Użytkownikowi dostęp do Platformy, Usług lub Konta. Jeżeli Shopee jest zobowiązany do zakończenia świadczenia Usług na rzecz Użytkownika z powodu (i) obowiązku prawnego lub regulacyjnego, który uniemożliwia nam dotrzymanie ww. 30-dniowego okresu wypowiedzenia, (ii) przyczyn wynikających z przepisów prawa krajowego zgodnych z prawem Unii Europejskiej, (iii) powtarzającego się naruszenia postanowień Regulaminu, 30-dniowy okres wypowiedzenia Usług nie będzie miał zastosowania – w takim przypadku bez zbędnej zwłoki otrzymają Państwo uzasadnienie decyzji w zakresie zakończenia świadczenia Usług.
1.6 Warunkiem wstępnym korzystania z Platformy i Usług jest posiadanie kompatybilnych urządzeń i odpowiedniego oprogramowania. Zaleca się korzystanie z najnowszych wersji niezbędnego oprogramowania. Konieczne może być również regularne aktualizowanie urządzeń Użytkownika. Korzystanie z niektórych funkcjonalności Oprogramowania może być uzależnione od zainstalowania oprogramowania Java, Java Script i zaakceptowania plików cookie.
1.7 Shopee posiada status dużego przedsiębiorcy w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 8 marca 2013 r. o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w płatnościach w transakcjach handlowych (tekst jednolity, Dz. U. z 2021 r., poz. 424 z późn. zm.).
JEŻELI UŻYTKOWNIK NIE UKOŃCZYŁ 18 ROKU ŻYCIA LUB WIEKU WYMAGANEGO DO WYRAŻENIA ZGODY NA PODSTAWIE NINIEJSZEGO REGULAMINU ZGODNIE Z PRZEPISAMI PRAWA OBOWIĄZUJĄCYMI W KRAJU UŻYTKOWNIKA („PEŁNOLETNOŚĆ”), UŻYTKOWNIK MUSI UZYSKAĆ ZGODĘ RODZICA LUB OPIEKUNA PRAWNEGO NA ZAŁOŻENIE KONTA, A TAKI RODZIC LUB OPIEKUN PRAWNY MUSI ZAAKCEPTOWAĆ POSTANOWIENIA NINIEJSZEGO REGULAMINU. JEŻELI UŻYTKOWNIK NIE WIE, CZY JEST PEŁNOLETNI LUB NIE ROZUMIE NINIEJSZEGO POSTANOWIENIA, PROSIMY NIE ZAKŁADAŁ KONTA, DOPÓKI NIE POPROSI O POMOC SWOJEGO RODZICA LUB OPIEKUNA PRAWNEGO. W PRZYPADKU GDY UŻYTKOWNIK JEST RODZICEM LUB OPIEKUNEM OSOBY MAŁOLETNIEJ, KTÓRA ZAKŁADA KONTO, MUSI ZAAKCEPTOWAĆ POSTANOWIENIA NINIEJSZEGO REGULAMINU W IMIENIU OSOBY MAŁOLETNIEJ, PRZY CZYM BĘDZIE WÓWCZAS ODPOWIEDZIALNY ZA SPOSÓB KORZYSTANIA Z KONTA LUB USŁUG SHOPEE PRZY UŻYCIU TAKIEGO KONTA NIEZALEŻNIE OD TEGO, CZY TAKIE KONTO JEST AKTYWNE, CZY TEŻ ZOSTANIE ZAŁOŻONE W PÓŹNIEJSZYM TERMINIE.
2) OCHRONA PRYWATNOŚCI
2.1 Państwa prywatność jest dla nas bardzo ważna. Aby lepiej chronić Państwa prawa, udostępniamy Politykę Prywatności Shopee.com (dostępna tutaj), aby szczegółowo wyjaśnić nasze praktyki w zakresie ochrony prywatności. Należy zapoznać się z Polityką Prywatności, żeby dowiedzieć się, w jaki sposób Shopee gromadzi i wykorzystuje informacje związane z Kontem Użytkownika i/lub korzystaniem przez Użytkownika z Usług („Informacje Użytkownika”). Korzystając z Usług lub podając informacje w ramach Platfrmy:
a) przyjmują Państwo do wiadomości, że Shopee gromadzi, wykorzystuje, udostępnia i/lub przetwarza Państwa Treści, dane osobowe i Informacje Użytkownika zgodnie z opisem zawartym w Polityce prywatności;
b) zgadzają się Państwo i przyjmują do wiadomości, że prawa własności należących do Państwa Informacji Użytkownika są wspólną własnością Użytkownika i Shopee; oraz
c) zgadzają się Państwo zachować w tajemnicy swoje dane, takie jak hasło i Identyfikator Użytkownika, i nie ujawniać ich żadnym osobom trzecim ani w inny sposób nie umożliwiać osobom trzecim dostępu do takich danych lub korzystania z takich danych.
2.2 Użytkownicy będący w posiadaniu danych osobowych innego Użytkownika w wyniku korzystania z Usług („Strona Otrzymująca”) niniejszym zobowiązują się do: (i) przestrzegania wszelkich obowiązujących przepisów w zakresie ochrony danych osobowych w odniesieniu do takich danych; (ii) zezwolenia Użytkownikowi, którego dane osobowe Strona Otrzymująca zgromadziła („Strona Ujawniająca”) na usunięcie jego danych zgromadzonych w taki sposób z bazy danych Strony Otrzymującej lub na wykonanie innych praw udzielonych takim Użytkownikom na mocy obowiązujących przepisów dotyczących ochrony danych osobowych; oraz (iii) zezwolenia Stronie Ujawniającej na sprawdzenie, jakie informacje zostały na jej temat zgromadzone przez Stronę Otrzymującą, w każdym przypadku (ii) i (iii) powyżej postępując zgodnie z zapisami i wymogami obowiązującego prawa.
2.3 Jeżeli siedziba Sprzedającego wskazana na potrzeby rejestracji Konta lub jako miejsce wysyłki towarów znajduje się poza terytorium Europejskiego Obszaru Gospodarczego („EOG”), określone dane osobowe związane z transakcjami ze Sprzedającym mogą być przesyłane poza terytorium EOG. Jeżeli dane nie zostaną przekazane do państwa uznanego przez Komisję Europejską za zapewniające odpowiedni poziom ochrony danych osobowych (pełna lista dostępna tutaj), przekazywanie danych będzie podlegało standardowym klauzulom umownym dotyczącym przekazywania danych osobowych do państw trzecich zgodnie z Decyzją Wykonawczą Komisji Europejskiej (UE) 2021/914 z dnia 4 czerwca 2021 r. zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679, w aktualnym brzmieniu dostępnym tutaj, wraz z późniejszymi wersjami wydanymi przez Komisję Europejską (nowa wersja będzie obowiązywać automatycznie) („Standardowe Klauzule Umowne”). W ramach niniejszego Regulaminu Świadczenia Usług Sprzedający i Shopee zawierają Standardowe Klauzule Umowne z opcjami i opcjonalnymi modułami wybranymi w następujący sposób:
gdzie Shopee należy uznać za podmiot przekazujący dane („Podmiot Przekazujący”), a Sprzedającego za podmiot odbierający dane („Podmiot Odbierający”). Dla celów przekazania danych zgodnie z opisem zawartym w niniejszym pkt. 2.6 Załącznik nr 1 i Załącznik nr 2 do niniejszego Regulaminu Świadczenia Usług będą również stanowić część Standardowych Klauzul Umownych jako Załączniki I i II do nich. Sprzedający potwierdza, że w celu ochrony danych osobowych otrzymanych od Shopee stosuje środki techniczne i organizacyjne zgodne ze standardami określonymi w Załączniku nr 2 do niniejszego Regulaminu Świadczenia Usług.
3) OGRANICZONA LICENCJA
3.1 Shopee udziela Użytkownikowi ograniczonej i odwołalnej licencji na dostęp do Usług i korzystanie z Usług z zastrzeżeniem postanowień niniejszego Regulaminu. Wszelkie Treści, znaki towarowe, znaki usługowe, nazwy marek, logotypy i pozostała własność intelektualna („Własność intelektualna”) udostępniane w ramach Platformy stanowią własność Shopee, a w określonych przypadkach własność osób trzecich, którym przysługują prawa własności intelektualnej w ramach Platformy. Osobie, która korzysta z Platformy nie przysługuje bezpośrednio ani pośrednio jakiekolwiek prawo ani licencja do korzystania z lub zwielokrotniania Własności intelektualnej, i osoba taka nie może rościć sobie jakichkolwiek prawa, tytułu prawnego czy udziału do praw Własności intelektualnej w ramach Platformy. Poprzez korzystanie lub dostęp do Usług, Użytkownik zobowiązuje się przestrzegać praw autorskich, znaków towarowych, znaków usługowych oraz wszelkich innych obowiązujących przepisów prawa, które przyznają ochronę Usługom, Platformie i jej Treściom. Użytkownik nie ma prawa kopiowania, rozpowszechniania, ponownej publikacji, przesyłania, publicznego wyświetlania, modyfikowania, adaptowania, wypożyczania, sprzedawania ani tworzenia opracowań jakiejkolwiek części Usług, Platformy lub jej Treści, chyba że działanie jest dozwolone na mocy obowiązujących przepisów prawa lokalnego. Bez uprzedniej pisemnej zgody Shopee, Użytkownik nie może również odtworzyć całości lub części treści w ramach Platformy na jakimkolwiek innym serwerze lub w ramach innej platformy internetowej. Ponadto użytkownik zobowiązuje się, że nie będzie wykorzystywać żadnych narzędzi typu bot, spider ani innych urządzeń automatycznych lub ręcznych do monitorowania lub kopiowania Treści Shopee bez naszej uprzedniej pisemnej zgody (uznaje się, że taka zgoda została udzielona na wykorzystanie standardowej technologii modułów wyszukiwania wykorzystywanej przez wyszukiwarki internetowe w celu kierowania użytkowników Internetu do Platformy).
Użytkownik może umieszczać linki odsyłające do Platformy na swojej witrynie internetowej, o ile Użytkownik nie sugeruje, że witryna Użytkownika jest akceptowana bezpośrednio przez Shopee czy poprzez skojarzenie z Shopee.
4) OPROGRAMOWANIE
Wszelkie oprogramowanie dostarczane przez nas Użytkownikowi w ramach Usług podlega postanowieniom niniejszego Regulaminu. Shopee zastrzega sobie wszelkie prawa do oprogramowania, które nie zostały wyraźnie udzielone przez Shopee na podstawie Regulaminu. Wszelkie skrypty lub kody osób trzecich powiązane z Usługami lub odniesieniami do Usług są licencjonowane na rzecz Użytkownika przez osoby trzecie, które są właścicielami takich skryptów lub kodów, nie zaś przez Shopee.
5) KONTA ORAZ BEZPIECZEŃSTWO
5.1 Niektóre funkcje naszych Usług wymagają rejestracji Konta poprzez wybór unikalnej identyfikacji użytkownika („Identyfikator użytkownika”) i hasła oraz poprzez podanie określonych danych osobowych. Mogą Państwo korzystać z Konta w celu uzyskania dostępu do innych produktów, stron internetowych lub usług, do których zapewniamy Państwu dostęp lub z którymi nawiązaliśmy współpracę. Shopee nie dokonał przeglądu treści osób trzecich, funkcji, bezpieczeństwa, usług, polityki prywatności ani innych praktyk tych produktów, stron internetowych lub usług ani nie ponosi za nie żadnej odpowiedzialności. W takim przypadku zastosowanie mają postanowienia regulaminu świadczenia usług właściwe dla tych produktów, witryn internetowych lub usług, w tym ich odnośne zasady ochrony prywatności, o ile odbiegają od niniejszego Regulaminu lub naszej Polityki Prywatności.
5.2 Użytkownik zobowiązuje się (a) zachować w tajemnicy hasło i korzystać wyłącznie z Identyfikatora i hasła Użytkownika podczas logowania, (b) upewnić się, że się wylogował z Konta użytkownika po zakończeniu każdej sesji w ramach Platformy, (c) niezwłocznie zawiadomić Shopee o każdym nieuprawnionym użyciu Konta, Identyfikatora Użytkownika lub hasła oraz (d) dopilnować, żeby informacje o Koncie Użytkownika były dokładne i aktualne. Użytkownicy ponoszą pełną odpowiedzialność za wszystkie czynności realizowane przy użyciu ich Identyfikatora i Konta, a także za wszelkie negatywne konsekwencje wynikające z ujawnienia ich Identyfikatora Użytkownika lub hasła osobie trzeciej.
5.3 Użytkownik może w każdej chwili usunąć swoje Konto, jeżeli poinformuje o tym zamiarze Shopee wysyłając wiadomości e-mail na adres: help@support.shopee.pl. Niezależnie od usunięcia Konta Użytkownicy ponoszą odpowiedzialność za wszelkie niesfinalizowane transakcje (niezależnie od tego, czy zostały one rozpoczęte przed czy po usunięciu Konta), wysyłkę produktu, zapłatę za produkt itp., przy czym Użytkownicy muszą skontaktować się z Shopee po niezwłocznym i skutecznym sfinalizowaniu wszystkich nieukończonych transakcji zgodnie z postanowieniami Regulaminu. W odniesieniu do Sprzedających Shopee nie ponosi odpowiedzialności za żadne szkody poniesione w związku z działaniami podjętymi zgodnie z niniejszym punktem. Sprzedający zrzekają się wszelkich roszczeń wynikających z takich działań podjętych przez Shopee.
5.4 Użytkownik może korzystać z Usług lub rejestrować Konto jedynie wówczas, gdy znajduje się on w jednym z zatwierdzonych przez nas krajów.
6) REGULAMIN KORZYSTANIA Z USŁUG
6.1 W odniesieniu do Sprzedających licencja na korzystanie z niniejszej Platformy i Usług obowiązuje do czasu wypowiedzenia zgodnie z postanowieniami pkt. 1.5 Regulaminu. W odniesieniu do Kupujących licencja ta wygasa w sposób określony w Regulaminie lub w sytuacji, gdy Użytkownik działa w sposób sprzeczny z postanowieniami Regulaminu. W każdym takim przypadku Shopee ma prawo wypowiedzenia niniejszej umowy zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
6.2 W zakresie dopuszczonym przez obowiązujące przepisy prawa Użytkownik zobowiązuje się nie:
a) ładować, zamieszczać, przesyłać ani w inny sposób udostępniać żadnych Treści, które są niezgodne z prawem, szkodliwe, groźne, obraźliwe, nękające, alarmujące, przygnębiające, pokrętne, zniesławiające, wulgarne, nieprzyzwoite, oszczercze, naruszające prywatność, obraźliwe lub budzące sprzeciw w kontekście rasowym, etnicznym lub innym;
b) naruszać jakichkolwiek przepisów prawa, w tym między innymi przepisów ustawowych i wykonawczych dotyczących ograniczeń eksportowych i importowych, praw osób trzecich lub Polityki Shopee w zakresie towarów objętych ograniczeniami i zakazami, dostępnej tutaj;
c) ładować, publikować, przesyłać ani udostępniać w inny sposób Treści z udziałem małoletnich bez opieki lub korzystać z Usług w celu pokrzywdzenia osób małoletnich w jakikolwiek sposób;
d) korzystać z Usług lub przesyłać Treści na potrzeby podszywania się pod osoby fizyczne lub prawne lub w celu wprowadzenia w błąd w inny sposób co do charakteru powiązań z daną osobą lub podmiotem;
e) fałszować identyfikatorów ani w inny sposób nie manipulować nimi w celu ukrycia pochodzenia Treści przesyłanych za pośrednictwem Usług;
f) usuwać informacji o prawach własności w ramach Platformy;
g) przyczyniać się do modyfikacji, tworzenia dzieł pochodnych lub tłumaczenia Usług bez wyraźnej zgody Shopee ani nie zezwalać na takie działania;
h) wykorzystywać Usług z korzyścią dla osób trzecich lub w jakikolwiek sposób niedozwolony na mocy licencji udzielonych w niniejszym Regulaminie świadczenia usług;
i) korzystać z Usług ani nie przesyłać Treści w sposób oszukańczy, niezgodny z prawem, nieprawdziwy, wprowadzający w błąd lub mylący;
j) otwierać lub prowadzić wielu kont użytkowników w związku z zachowaniami, które naruszają literę lub ducha niniejszego Regulaminu;
k) uzyskiwać dostępu do platformy Shopee, otwierać kont użytkownika lub w inny sposób nie uzyskiwać dostępu do konta użytkownika z pomocą niedozwolonego sprzętu lub oprogramowania, w tym między innymi emulatora, symulatora, bota lub innego podobnego sprzętu lub oprogramowania;
l) manipulować ceną jakiegokolwiek przedmiotu ani utrudniać innym Użytkownikom zamieszczanie ogłoszeń;
m) podejmować działania, które mogą podważyć prawdziwość informacji zwrotnych czy systemów oceny;
n) podejmować prób dekompilacji, odwrócenia, demontażu lub hackowania Usług (lub ich części) lub złamania technologii szyfrowania lub obejścia zabezpieczeń wdrożonych przez Shopee w odniesieniu do Usług lub danych przesyłanych, przetwarzanych lub przechowywanych przez Shopee;
o) zbierać ani nie gromadzić informacji o innych posiadaczach Kont lub dotyczących nich, w tym, między innymi, jakichkolwiek danych osobowych lub informacji;
p) ładować, przesyłać pocztą elektroniczną, zamieszczać, przesyłać lub udostępniać w inny sposób Treści, do których udostępniania Użytkownik nie jest uprawniony na mocy przepisów prawa lub stosunków umownych lub powierniczych (takich jak informacje uzyskane od pracowników spółki, informacje zastrzeżone i poufne, które zostały uzyskane lub ujawnione w ramach stosunku pracy lub na podstawie umów o zachowanie poufności);
q) ładować, przesyłać pocztą elektroniczną, zamieszczać, przesyłać lub udostępniać w inny sposób Treści naruszające patent, znak towarowy, tajemnicę handlową, prawa autorskie lub inne prawa własności intelektualnej dowolnej strony;
r) ładować, przesyłać pocztą elektroniczną, zamieszczać, przesyłać lub w inny sposób udostępniać niechciane lub niedozwolone reklamy, materiały promocyjne, niezamówione reklamy typu junk mail lub pocztę elektroniczną typu spam, „łańcuszki”, „piramidy” lub inne nieuprawnione formy nakłaniania;
s) ładować, przesyłać pocztą elektroniczną, zamieszczać, przesyłać lub w inny sposób udostępniać materiały zawierające wirusy oprogramowania, robaki, trojany lub inne kody komputerowe, procedury, pliki lub programy, które mają bezpośrednio lub pośrednio zakłócać, zniekształcać, przerywać, niszczyć lub ograniczać funkcjonalność lub integralność oprogramowania lub sprzętu komputerowego, danych lub sprzętu telekomunikacyjnego;
t) zakłócać normalnego przebiegu dialogu, sprawiać, żeby ekran przewijał się szybciej niż inni Użytkownicy Usług są w stanie pisać na klawiaturze, lub działać w inny sposób, który negatywnie wpływa na zdolność innych Użytkowników do kontaktowania się w czasie rzeczywistym;
u) utrudniać, manipulować lub zakłócać korzystanie z Usług lub serwerów lub sieci związanych z Usługami lub korzystanie przez innych Użytkowników z Usług lub czerpanie przyjemności z takiego korzystania z Usług, jak również świadomie nie przestrzegać wymogów, procedur, zasad lub regulacji sieci połączonych z Platformą;
v) podejmować żadnych działań ani angażować się w jakiekolwiek działania, które mogłyby bezpośrednio lub pośrednio zaszkodzić Usługom, wyłączyć czy przeciążyć Usługi lub serwery lub sieci połączone z Usługami, lub utrudnić korzystanie z nich;
w) korzystać z Usług w celu naruszenia obowiązujących przepisów prawa lokalnego, stanowego, krajowego lub międzynarodowego, zasad, kodeksów, dyrektyw, wytycznych, polityk lub regulacji, w tym między innymi przepisów i wymogów (posiadających moc prawną lub nie) dotyczących przeciwdziałania praniu pieniędzy lub zwalczania terroryzmu;
x) korzystać z Usług z naruszeniem jakichkolwiek sankcji lub embarga nałożonego lub egzekwowanego przez Biuro ds. Kontroli Aktywów Zagranicznych amerykańskiego Departamentu Skarbu, Radę Bezpieczeństwa Organizacji Narodów Zjednoczonych, Unię Europejską lub brytyjski Skarb Państwa, lub w celu ich obejścia;
y) korzystać z Usług w celu naruszenia prywatności innych osób lub stalkingu czy nękania w inny sposób innych osób;
z) naruszać praw Shopee, w tym wszelkich praw własności intelektualnej i prawa do ich przenoszenia;
aa) korzystać z Usług w celu gromadzenia lub przechowywania danych osobowych innych Użytkowników w związku z zabronionymi działaniami i czynnościami, o których mowa powyżej;
bb) zamieszczać ogłoszeń dotyczących przedmiotów naruszających prawa autorskie, znaki towarowe lub inne prawa własności intelektualnej osób trzecich lub korzystać z Usług w sposób naruszający prawa własności intelektualnej innych osób; oraz
cc) nakazywać innym użytkownikom lub zachęcać ich do realizacji transakcji inaczej niż za pośrednictwem Platformy.
6.3 Użytkownik przyjmuje do wiadomości, że wyłączną odpowiedzialność za Treści, niezależnie od tego, czy zostały podane do publicznej wiadomości, czy przesłane prywatnie, ponosi osoba, od której takie Treści pochodzą. Oznacza to, że to Użytkownik, a nie Shopee, ponosi pełną odpowiedzialność za wszelkie Treści, które Użytkownik publikuje, zamieszcza, przesyła pocztą elektroniczną, przesyła lub w inny sposób udostępnia za pośrednictwem Platformy. Użytkownik przyjmuje do wiadomości, że korzystając z Platformy, może mieć dostęp do Treści, które może uznać za obraźliwe, nieprzyzwoite lub budzące sprzeciw. W maksymalnym zakresie dopuszczonym przez obowiązujące przepisy prawa, Shopee nie ponosi odpowiedzialności za Treści, w tym między innymi za błędy lub pominięcia w Treściach, ani za straty lub szkody jakiegokolwiek rodzaju poniesione w wyniku korzystania z Treści lub polegania na Treściach zamieszczanych, przesyłanych pocztą elektroniczną, przesyłanych lub w inny sposób udostępnianych w ramach Platformy.
6.4Shopee i osoby przez niego wyznaczone mają prawo usuwać wszelkie Treści, (i) naruszające niniejszy Regulamin lub Politykę dotyczącą przedmiotów zabronionych i podlegających ograniczeniom lub inne warunki stanowiące integralną część niniejszego Regulaminu, o których mowa w pkt 30.10 poniżej; (ii) w przypadku, gdy otrzymamy należycie uzasadnioną i udokumentowaną reklamację od innego Użytkownika; (iii) w przypadku, gdy otrzymamy należycie uzasadnione i poparte dowodami zawiadomienie o naruszeniu lub domniemanym naruszeniu praw własności intelektualnej lub inne prawnie uzasadnione polecenia lub wnioski o usunięcie; lub (iv) naruszające obowiązujące przepisy prawa. Shopee może również filtrować i blokować dostarczanie korespondencji (w tym, między innymi, aktualizacji statusu, publikacji, wiadomości lub czatów) do lub z Usług w ramach naszych starań o ochronę Usług lub naszych Użytkowników, lub w inny sposób egzekwować postanowienia niniejszego Regulaminu, w szczególności jeśli taka korespondencja stanowi spam lub w inny sposób narusza niniejszy Regulamin lub obowiązujące przepisy prawa. Użytkownik zobowiązuje się oceniać i ponosić wszelkie ryzyka związane z korzystaniem z Treści, w tym między innymi, powoływaniem się na dokładność, kompletność lub przydatność takich Treści. W tym zakresie, jeżeli Użytkownik występuje w charakterze Sprzedającego, Użytkownik przyjmuje do wiadomości, że w maksymalnym zakresie dopuszczonym przez obowiązujące przepisy prawa nie może powoływać się na Treści stworzone przez Shopee lub przekazane mu przez Shopee, w tym m.in. informacje na forach Shopee i we wszystkich innych częściach Platformy.
7) NARUSZENIE POSTANOWIEŃ REGULAMINU
7.1 Naruszenia niniejszego Regulaminu mogą skutkować szeregiem działań, w tym między innymi:
7.2 W przypadku naruszenia niniejszego Regulaminu zastosowanie znajduje pkt. 1.5 Regulaminu.\
7.3 Jeżeli uważają Państwo, że Użytkownik naszej Platformy narusza niniejszy Regulamin, prosimy o kontakt z nami pod adresem help@support.shopee.pl.
8) ZGŁASZANIE NARUSZEŃ PRAW WŁASNOŚCI INTELEKTUALNEJ
8.1 Jak wskazano powyżej, Shopee nie zezwala na zamieszczanie ogłoszeń, które naruszają prawa własności intelektualnej marek lub inne prawa podmiotów tych praw („Właściciel PWI”).
8.2 O ile wyraźnie nie wskazano inaczej, Użytkownicy są niezależnymi osobami fizycznymi lub podmiotami gospodarczymi i nie są w żaden sposób związani z Shopee, przy czym Shopee nie występuje w charakterze pośrednika, czy przedstawiciela Użytkowników, ani nie przechowuje/nie jest właścicielem żadnych towarów będących przedmiotem ogłoszeń w ramach Platformy.
8.3 Jeżeli są Państwo Właścicielem PWI lub należycie upoważnionym przez Właściciela PWI pośrednikiem ("Agent PWI") i uważają Państwo, że Państwo prawo lub prawo Państwa mocodawcy zostało naruszone, prosimy o przesłanie nam wiadomości e-mail i przedstawienie nam dowodów potwierdzających Państwa reklamację. Potrzebujemy czasu na zapoznanie się z dostarczonymi przez Państwa informacjami. Odpowiemy na Państwa reklamację w najszybszym możliwym terminie.
8.4 Aby ułatwić rozpatrzenie reklamacji przez Shopee, Państwa reklamacja powinna zawierać: (a) fizyczny lub elektroniczny podpis Właściciela PWI lub Agenta PWI (zbiorczo „Informator”); (b) opis rodzaju i charakteru prawa własności intelektualnej rzekomo naruszanego i dowód posiadania praw; (c) opis charakteru domniemanego naruszenia wraz z wystarczającymi informacjami szczegółowymi pozwalającymi Shopee ocenić reklamację; (d) adres(-y) URL ogłoszenia(-ń) zawierającego(-ych) domniemane naruszenie; (e) informacje umożliwiające Shopee skontaktowanie się z Informatorem, takie jak adres fizyczny, numer telefonu i adres e-mail Informatora; (e) oświadczenie Informatora stwierdzające, że reklamacja została złożona w dobrej wierze, a także, że korzystanie z własności intelektualnej wskazanej przez Informatora nie jest dozwolone przez Właściciela PWI lub przez prawo; (f) oświadczenie Informatora, że informacje zawarte w zawiadomieniu są zgodne z prawdą, że (z zastrzeżeniem obowiązujących przepisów lokalnego prawa) Informator przejmuje odpowiedzialność Shopee za ewentualne szkody, które Shopee może ponieść w wyniku informacji przekazanych przez Informatora, oraz że Informator jest odpowiednio uprawniony lub został upoważniony do działania w imieniu Właściciela PWI we wszystkich sprawach związanych z reklamacją.
8.5 Shopee potwierdza prawo producenta do zawierania określonych umów dystrybucyjnych na wyłączność lub umów minimalnej ceny reklamowanej na towary producenta. Jednak naruszenia takich umów nie stanowią naruszeń praw własności intelektualnej. Ponieważ realizacja tych umów pozostaje w gestii producenta i sprzedających, Shopee nie udziela pomocy w zakresie tego rodzaju działań i nie egzekwuje wyłącznych praw do dystrybucji ani kwestii związanych z kontrolą cen poza krajami, w których obowiązują przepisy regulujące w szczególności dystrybucję selektywną lub wyłączną.
8.6 Każdy Sprzedający, w dopuszczonym prawem zakresie, zobowiązuje się zwolnić Shopee i jego Podmioty powiązane z odpowiedzialności z tytułu wszelkich roszczeń, podstaw powództwa, odszkodowań i wyroków wynikających z usunięcia Treści lub ogłoszeń w odpowiedzi na roszczenia dotyczące naruszeń praw własności intelektualnej lub w związku z nimi.
9) ZAKUP ORAZ PŁATNOŚCI
9.1 Shopee umożliwia co najmniej następujące metody płatności w każdym kraju, w którym działa:
a) Płatność kartą kredytową i kartą debetową
Płatności kartą są przetwarzane za pośrednictwem zewnętrznych kanałów płatniczych, a rodzaj kart kredytowych i debetowych akceptowany przez te kanały płatności może różnić się w zależności od kraju, w którym przebywa Użytkownik (więcej informacji można znaleźć tutaj).
b) Płatność za pobraniem (COD)
Shopee świadczy usługi COD w wybranych krajach. Kupujący mogą dokonywać płatności bezpośrednio dostawcy realizującemu dostawę po otrzymaniu zakupionego artykułu.
c) Przelew bankowy
Kupujący może dokonywać płatności za pośrednictwem aplikacji BLIK i P24 („Przelew bankowy”) na wskazany przez nas Rachunek Gwarancji Shopee.
9.2 Kupujący może zmienić preferowany sposób płatności za zakup wyłącznie przed dokonaniem płatności. Kupujący otrzymuje informacje o sposobach płatności dostępnych w jego lokalizacji najpóźniej przed zawarciem umowy sprzedaży na odległość za pośrednictwem Platformy.
9.3 Kupujący ponosi odpowiedzialność za wszelkie negatywne konsekwencje wynikające z informacji przewozowych lub informacji dotyczących płatności wprowadzonych przez Kupującego lub niewłaściwej zapłaty przez Kupującego za zakupione towary. Shopee zastrzega sobie prawo do sprawdzenia, czy transakcja została należycie autoryzowana w zakresie użycia określonej metody płatności i może zawiesić transakcję do czasu potwierdzenia jej autoryzacji lub anulować transakcję w przypadku, gdy potwierdzenie to nie jest dostępne.
10) SALDO SPRZEDAJĄCEGO
10.1 Konto Użytkownika umożliwia przechowywanie środków uzyskanych z wpływów z transakcji sprzedaży zrealizowanych za pośrednictwem Platformy („Saldo Sprzedającego”). Suma tych środków, pomniejszona o wszelkie wypłaty, zostanie wyświetlona jako Saldo Sprzedającego.Sprzedawcy są zobowiązani do weryfikacji swojego konta, zanim będą mogli wypłacić swój dochód na konto bankowe, w celu zachowania zgodności z przepisami UE. W procesie weryfikacji wymagane są dodatkowe dokumenty weryfikacyjne, takie jak dokumenty tożsamości, dokumenty rejestracyjne firmy, dokumenty adresowe oraz dane beneficjentów rzeczywistych.
10.2 Mogą Państwo dokonać przelewu środków ze swojego Salda Sprzedającego (do wysokości Salda Sprzedającego) na powiązany rachunek bankowy („Rachunek powiązany”) składając wniosek o wypłatę („Wniosek o wypłatę”) maksymalnie raz dziennie. Shopee może również automatycznie przenosić środki z Państwa Salda Sprzedającego na Państwa Konto powiązane w sposób regularny, według wyboru Shopee. Shopee będzie przetwarzać takie przelewy wyłącznie w dni robocze, przy czym zaksięgowanie środków na Państwa Koncie powiązanym może potrwać do dwóch dni roboczych. Shopee może dokonać płatności na rzecz Sprzedających wyłącznie przelewem bankowym. Transakcje, o których mowa powyżej, wykonywane są przez zewnętrznego operatora płatności, który zobowiązany jest do przestrzegania [obowiązków] [regulacji] w zakresie bezpieczeństwa finansowego (wynikających z ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu). W związku z tym Sprzedawcy są zobowiązani do poddania się kompleksowemu procesowi weryfikacji przed dokonaniem jakiejkolwiek wypłaty poprzez dostarczenie dokumentów tożsamości, dokumentów potwierdzających adres, dokumentów rejestracyjnych firmy, a także danych bezpośrednich właścicieli i beneficjentów rzeczywistych (w stosownych przypadkach). Informacje są usuwane po zakończeniu procesu weryfikacji.
10.3 Sprzedającym przysługują bezpłatne Wnioski o wypłatę.
10.4 Środki pieniężne z tytułu sprzedaży towarów przez Użytkownika w ramach Platformy zostaną przelane na Saldo Sprzedającego w terminie pięciu (5) dni od dostarczenia towaru Kupującemu lub niezwłocznie po potwierdzeniu przez Kupującego otrzymania towaru.
10.5 Po złożeniu Wniosku o wypłatę, Użytkownik nie ma możliwości jego modyfikacji ani anulowania.
10.6 W przypadku wystąpienia błędu w przetwarzaniu jakiejkolwiek transakcji, Użytkownik upoważnia Shopee do inicjowania obciążeń lub księgowań na wyznaczonym rachunku bankowym w celu korekty takiego błędu pod warunkiem dokonania takiej korekty zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. Jeżeli z jakiegokolwiek powodu Shopee nie może obciążyć wskazanego przez Państwa rachunku bankowego, Użytkownik upoważnia Shopee do ponownego obciążenia, wraz z wszelkimi obowiązującymi opłatami, dowolnego innego rachunku bankowego lub instrumentu płatniczego, który Użytkownik posiada u nas, lub do odliczenia kwoty obciążenia i należnych opłat od Salda Sprzedającego w przyszłości.
10.7 Użytkownik upoważnia Shopee do inicjowania wpisów obciążeniowych lub kredytowych w ramach Salda Sprzedającego:
i) w celu korekty ewentualnych błędów w przetwarzaniu dowolnej transakcji;
ii) w przypadku, gdy Shopee zasadnie ustali, że Użytkownik podjął oszukańczą lub podejrzaną działalność lub zrealizował oszukańcze lub podejrzane transakcje;
iii) w związku z jakimikolwiek przedmiotami wysyłanymi lub odbieranymi przez użytkowników, co do których Shopee ustali, że zostały zagubione, uszkodzone lub są nieprawidłowe;
iv) w związku z ewentualnymi nagrodami lub rabatami;
v) w związku z ewentualnymi nienaliczonymi opłatami;
vi) w związku z rozliczeniem jakiegokolwiek sporu transakcyjnego, w tym odszkodowania należnego Użytkownikowi lub od niego;
vii) w związku z wszelkimi zabronionymi przedmiotami lub przedmiotami zatrzymanymi przez urząd celny; oraz
viii) w związku ze zmianą decyzji uzgodnioną przez Kupującego i Sprzedającego.
10.8 Shopee powiadomi Użytkownika o takim obciążeniu lub uznaniu (w tym o kwocie obciążenia lub uznania) za pośrednictwem Platformy.
11) GWARANCJA SHOPEE
11.1 Gwarancja Shopee jest usługą świadczoną przez Shopee lub jego upoważnionego przedstawiciela w celu ochrony zakupów. W celu ochrony przed ryzykiem odpowiedzialności zapłata za zakupy na rzecz Sprzedającego z wykorzystaniem Usług będzie przechowywana przez Shopee lub jego upoważnionego przedstawiciela („Rachunek Gwarancyjny Shopee”). Sprzedający nie otrzyma odsetek ani innych zysków z sumy, jaką Państwo wpłacili na Rachunek Gwarancyjny Shopee.
11.2 Po dokonaniu przez Kupującego płatności za zamówienie („Wpłata Kupującego”) Wpłata Kupującego będzie przechowywana na Rachunku Gwarancyjnym Shopee do czasu, gdy:
a) Kupujący prześle Shopee potwierdzenie, że Kupujący otrzymał towary, w którym to przypadku, o ile nie ma zastosowanie pkt 12.2(d), Shopee wypłaci Sprzedającemu Wpłatę Kupującego (pomniejszoną o udział Sprzedającego w Kosztach wysyłki (o ile dotyczy), Opłatę transakcyjną oraz Kwotę podatku (zdefiniowaną poniżej) oraz (w uzasadnionych przypadkach) Opłatę transgraniczną (zdefiniowaną poniżej) z Rachunku Gwarancyjnego Shopee;
b) Okres Gwarancji Shopee (lub jakiekolwiek jego przedłużenie zatwierdzone na mocy pkt 12.3) wygaśnie, w którym to przypadku, o ile nie mają zastosowania pkt 12.2(c) lub pkt 12.2(d), Shopee wypłaci Sprzedającemu Wpłatę Kupującego (pomniejszoną o udział Sprzedającego w Kosztach wysyłki (w uzasadnionych przypadkach), Opłatę transakcyjną oraz Kwotę podatku (zdefiniowaną poniżej) oraz (w uzasadnionych przypadkach) Opłatę transgraniczną (zdefiniowaną poniżej)) z Rachunku Gwarancyjnego Shopee;
c) Shopee stwierdzi, że wniosek Kupującego o zwrot towarów lub zwrot ceny sprzedaży został pozytywnie rozpatrzony, w którym to przypadku, o ile nie ma zastosowania pkt 12.2(d), Shopee dokona zwrotu ceny sprzedaży na rzecz Kupującego, z zastrzeżeniem postanowień Regulaminu Zwrotów Shopee dostępnego tutaj i zgodnie z jego postanowieniami;
Gwarancja Shopee jest oferowana wyłącznie Kupującym, którzy dokonali wpłaty na Rachunek Gwarancyjny Shopee za pośrednictwem kanałów płatności oferowanych przez Shopee. Wszelkie ustalenia poza Platformą (offline) pomiędzy Kupującym a Sprzedającym nie są objęte Gwarancją Shopee.
11.3 Płatności dokonywane za pośrednictwem kanałów płatności Shopee będą przechowywane na Rachunku Gwarancyjnym Shopee przez określony czas („Okres Gwarancji Shopee”). Aby dowiedzieć się więcej na temat Okresu Gwarancyjnego Shopee, należy kliknąć ten link. Kupujący może ubiegać się o jednorazowe przedłużenie Okresu Gwarancyjnego Shopee przed upływem obowiązującego Okresu Gwarancyjnego Shopee, z zastrzeżeniem postanowień Regulaminu Zwrotów Shopee oraz zgodnie z jego postanowieniami. Na wniosek Kupującego Okres Gwarancji Shopee może zostać przedłużony na okres nie dłuższy niż trzy (3) dni, chyba że Shopee według własnego uznania uzna, że dłuższe przedłużenie jest stosowne lub wymagane.
11.4 Jeżeli z jakiegokolwiek powodu rachunek bankowy Sprzedającego nie może zostać uznany daną kwotą lub nie można skontaktować się ze Sprzedającym, Shopee dołoży uzasadnionych starań, żeby skontaktować się ze Sprzedającym przy użyciu danych kontaktowych podanych przez Sprzedającego. W przypadku braku możliwości skontaktowania się ze Sprzedającym i nieodebrania Wpłaty Kupującego przez okres dłuższy niż dwanaście (12) miesięcy od chwili, gdy stała się ona należna Sprzedającemu, Shopee podejmie działania względem niepodjętej Wpłaty Kupującego zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
11.5 Sprzedający/Kupujący musi być rzeczywistym właścicielem Konta i dokonywać transakcji w ramach Platformy wyłącznie we własnym imieniu. W zakresie wymaganym lub dopuszczonym przez obowiązujące przepisy prawa, Shopee może zażądać od Sprzedającego lub Kupującego przekazania danych osobowych, takich jak krajowe dokumenty identyfikacyjne, dane rachunku bankowego lub inna dokumentacja niezbędna dla celów weryfikacji, w tym weryfikacji wymaganej przez zewnętrznych dostawców usług płatniczych i usług logistycznych. Ponadto Sprzedający/Kupujący upoważnia Shopee do wykorzystania swoich danych osobowych w celu wystąpienia z wszelkimi zapytaniami, jakie uznamy za niezbędne w celu zweryfikowania tożsamości Sprzedającego/Kupującego z właściwym podmiotem, takim jak bank Sprzedającego/Kupującego. Więcej informacji dotyczących sposobu postępowania z Państwa danymi osobowymi przez Shopee można znaleźć na naszej stronie Polityki Prywatności.
11.6 Gwarancja Shopee stanowi uzupełnienie i nie ogranicza zobowiązań Kupującego i Sprzedającego wynikających z obowiązujących przepisów prawa, które mogą wykraczać poza zakres przewidziany Gwarancją Shopee. Przeznaczeniem ani celem Gwarancji Shopee nie jest udzielenie pomocy Kupującemu lub Sprzedającemu w wywiązywaniu się z jego własnych zobowiązań prawnych, za które każda ze stron ponosi wyłączną odpowiedzialność, zaś Shopee nie odpowiada z tego tytułu. W szczególności Gwarancja Shopee nie stanowi gwarancji na produkt. W celu uniknięcia wątpliwości Gwarancja Shopee nie uniemożliwia Użytkownikowi, będącemu konsumentem w rozumieniu art. 22[1] Kodeksu cywilnego wykonywania uprawnień ustawowych wynikających z (a) ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny w zakresie odpowiedzialności cywilnej z tytułu rękojmi za wady rzeczy sprzedanej oraz (b) prawa odstąpienia od umowy zawartej na odległość na podstawie ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta („Prawa Konsumenckie”). Ustawowe prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość oraz uprawnienia konsumenckie z tytułu rękojmi za wady rzeczy sprzedanej mają zastosowanie również do osoby fizycznej zawierającej umowę na odległość związaną bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie ma ona dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej. Zasady zwrotów nie ograniczają też Użytkownikom wykonywania uprawnień wynikających z gwarancji jakości – w odniesieniu do towarów taką gwarancją objętych (o ile ma zastosowanie).
11.7 Kupujący i Sprzedający przyjmują do wiadomości i potwierdzają, że decyzja Shopee (w tym ewentualne odwołania) w odniesieniu do wszelkich kwestii związanych z Gwarancją Shopee jest ostateczna (bez uszczerbku dla ustawowych praw Użytkowników).
11.8 W celu uniknięcia wątpliwości ewentualne transakcje realizowane poza Platformą nie podlegają ochronie w ramach Gwarancji Shopee.
12) DOSTARCZENIE PRODUKTU
12.1 Shopee poinformuje Sprzedającego o otrzymaniu Wpłaty Kupującego. O ile nie uzgodniono inaczej z Shopee, Sprzedający powinien następnie dokonać niezbędnych ustaleń, aby dostarczyć Kupującemu przedmiot zakupu i przekazać Kupującego za pośrednictwem Platformy dane, takie jak nazwa firmy realizującej dostawę, numer śledzenia przesyłki itp. Sprzedający zagraniczni mają obowiązek korzystać z kanałów logistycznych zapewnianych przez Shopee. Lokalni Sprzedający mają prawo wyboru kanałów logistycznych zapewnianych przez Shopee lub innych kanałów logistycznych.
12.2 Sprzedający ma obowiązek dołożyć wszelkich starań, aby Kupujący otrzymał zakupione przedmioty w Okresie Gwarancyjnym Shopee lub w terminie określonym (w przypadku płatności offline) przez Sprzedającego w ogłoszeniu Sprzedającego, w zależności od sytuacji.
12.3 Użytkownicy rozumieją, że Sprzedający ponosi wszelkie ryzyko związane z dostawą zakupionego przedmiotu(-ów) i zapewnia, że posiada lub uzyska odpowiednią ochronę ubezpieczeniową na dostawę zakupionego(-ych) przedmiotu(-ów). W przypadku uszkodzenia, utraty lub braku dostawy zakupionego(-ych) przedmiotu(-ów) w ramach dostawy Użytkownicy przyjmują do wiadomości i zgadzają się, że – w maksymalnym zakresie dopuszczonym przez obowiązujące przepisy prawa – Shopee nie ponosi odpowiedzialności za żadne szkody, wydatki, koszty lub opłaty z tego tytułu, a Sprzedający lub Kupujący skontaktują się z dostawcą usług logistycznych w celu rozwiązania takiego sporu.
12.4 W przypadku transakcji zagranicznych Użytkownicy akceptują, że w przypadku gdy w ogłoszeniu wskazano, że towar będzie dostarczany z zagranicy, towar ten jest sprzedawany przez Sprzedającego z siedzibą poza terytorium Unii Europejskiej, a wwóz i wywóz takiego towaru podlega lokalnym przepisom. Użytkownicy powinni zapoznać się ze wszystkimi ograniczeniami w zakresie wwozu i wywozu, które mają zastosowanie do kraju wyznaczającego. Użytkownicy przyjmują do wiadomości, że Shopee nie może udzielać żadnych porad prawnych w tym zakresie i zgadzają się, że – w maksymalnym zakresie dopuszczonym przez obowiązujące przepisy prawa – Shopee nie ponosi żadnych ryzyk ani zobowiązań związanych z wwozem i wywozem takich towarów do i z Unii Europejskiej.
12.5 W przypadku gdy Kupujący zdecyduje się na dostarczenie zakupionego towaru w ramach dowolnego innego sposobu wysyłki, opłatę należną dostawcy („Koszty wysyłki”) ponosi Kupujący, Sprzedający i Shopee w udziałach ustalanych przez Shopee i okresowo publikowanych w Platformie. Shopee (i) pobierze od Kupującego udział Kupującego w Kosztach wysyłki, (ii) potrąci udział Sprzedającego w Kosztach wysyłki z Wpłaty Kupującego zgodnie z pkt 12.2 oraz (iii) pokryje dostawcy całość Kosztów wysyłki.
12.6 Zgodnie z polskim prawem nadawca przesyłki może złożyć reklamację do dostawcy usług logistycznych, który dostarczył paczkę. Jako że Shopee jest nadawcą towaru, Shopee niniejszym udziela Sprzedającemu pełnomocnictwa do złożenia reklamacji, jeżeli Sprzedający chce skierować sprawę przeciwko dostawcy usług logistycznych, który dostarczył towar sprzedany przez Sprzedającego. Jeżeli Państwa reklamacja zostanie odrzucona przez dostawcę usług logistycznych, mogą Państwo zwrócić się do nas o pomoc w terminie 14 dni od otrzymania ww. decyzji odmawiającej uwzględnienia reklamacji, podając wszystkie fakty i przesyłając kopie wszystkich istotnych dokumentów, w tym korespondencji z dostawcą usług logistycznych.
13) ANULOWANIE TRANSAKCJI, ZWROT TOWARÓW ORAZ ZWROT CENY SPRZEDAŻY
13.1 Kupujący może wystąpić o zwrot zakupionego towaru i zwrot ceny sprzedaży przed upływem Okresu Gwarancji Shopee w uzasadnionych przypadkach, z zastrzeżeniem i zgodnie z Regulaminem Zwrotów. W celu uzyskania dalszych informacji należy zapoznać się z Regulaminem Zwrotów. Postanowienia pkt 13.1–13.4 pozostają bez uszczerbku dla Kupującego będącego konsumentem w rozumieniu art. 22(1) Kodeksu cywilnego w przypadku odstąpienia od umowy na odległość na podstawie ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta i skorzystania przez Kupującego z przysługujących mu praw wobec Sprzedającego wynikających z takiego odstąpienia od umowy sprzedaży na odległość. Sprzedający są zobowiązani do wypełnienia wszystkich ustawowych obowiązków informacyjnych w odniesieniu do wyżej wymienionego prawa odstąpienia.
13.2 Shopee nie monitoruje procesu anulowania, zwrotu towarów i zwrotu ceny sprzedaży w przypadku płatności offline (tj. poza kanałami płatności udostępnianymi w ramach Platformy).
13.3 Pieniądze są zwracane Kupującym metodą płatności wybraną przez Kupującego podczas realizacji transakcji w terminie pięciu (5) dni od zatwierdzenia wniosku o zwrot towarów lub zwrot ceny sprzedaży.
14) OBOWIĄZKI SPRZEDAJĄCEGO
14.1 Sprzedający będzie prawidłowo zarządzał transakcją i upewni się, że odnośne dane, takie jak cena, szczegóły dotyczące przedmiotu transakcji, ilości zapasów oraz warunki sprzedaży, są zgodne z obowiązującymi przepisami prawa, w tym przepisami o ochronie konsumentów, aktualizowane w ogłoszeniu Sprzedającego, przy czym Sprzedający nie będzie zamieszczał w ramach Platformy niepoprawnych lub wprowadzających w błąd informacji.
14.2 Cena oferowanego towaru zostanie ustalona przez Sprzedającego według własnego uznania. Cena towarów i opłaty przewozowe będą uwzględniać łącną kwotę, która będzie obciążać Kupującego, np. podatek od sprzedaży, podatek od towarów i usług, taryfy itp., zaś Sprzedający nie obciąży Kupującego taką kwotą dodatkowo i osobno.
14.3 Sprzedający przyjmuje do wiadomości, że Shopee może, według własnego uznania, angażować się w działania promocyjne w celu doprowadzenia do zawarcia transakcji pomiędzy Kupującym a Sprzedającym poprzez obniżenie, dyskontowanie lub zwrot kosztów, lub w inny sposób. Ostateczna cena, jaką Kupujący faktycznie zapłaci, będzie ceną, do której taka korekta zostanie zastosowana.
14.4 W celu promowania sprzedaży towarów oferowanych przez Sprzedawcę, Shopee może zamieszczać ogłoszenia dotyczące takich towarów (po skorygowanej cenie) na zewnętrznych stronach internetowych (takich jak portale i porównywarki cen) oraz inne platformy (krajowe lub zagraniczne) prowadzone przez Shopee.
14.5 Sprzedający będzie wystawiać Kupującemu rachunki, potwierdzenia transakcji dokonywanych kartami kredytowymi lub faktury VAT zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. Kupujący przyjmuje do wiadomości i wyraża zgodę na to że takie rachunki, potwierdzenia transakcji dokonywanych kartami kredytowymi i faktury VAT mogą być przesyłane drogą elektroniczną.
14.6 Sprzedający przyjmuje do wiadomości i potwierdza, że Sprzedający będzie odpowiedzialny za uiszczanie wszelkich podatków i ceł z tytułu sprzedawanych towarów, zaś Shopee nie świadczy w tym zakresie żadnych porad prawnych lub podatkowych. Z uwagi na to, że przepisy podatkowe mogą ulegać okresowym zmianom, zaleca się aby Sprzedający skorzystali z profesjonalnej porady w razie wątpliwości w tym zakresie.
14.7 Sprzedający akceptuje, że naruszenie przez Sprzedającego którejkolwiek z polityk Shopee będzie skutkowało podjęciem szeregu działań określonych w pkt 7.1.
14.8 Jako strona umowy sprzedaży na odległość z Kupującym Sprzedający jest zobowiązany do wypełnienia wszystkich obowiązków ustawowych w tym zakresie wynikających z obowiązujących przepisów prawa, w szczególności przepisów o ochronie konsumentów.
15) OPŁATY TRANSAKCYJNE
15.1 W przypadku Sprzedających z siedzibą poza granicami Polski, Shopee pobiera opłatę za wszystkie transakcje zrealizowane skutecznie w ramach Platformy („Opłata transgraniczna”). Opłata transgraniczna jest ponoszona przez Sprzedającego i jest obliczana zgodnie ze stawkami każdorazowo wskazanymi Sprzedającym w ramach Platformy.
15.2 Po pomyślnym zakończeniu transakcji Shopee potrąci Opłatę transgraniczną z Wpłaty Kupującego oraz przekaże saldo Sprzedającemu zgodnie z pkt 12.2 Regulaminu. Shopee wystawia rachunki lub faktury VAT dotyczące Opłaty transgranicznej zapłaconej przez Sprzedającego zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. Sprzedający przyjmuje do wiadomości i wyraża zgodę na to że takie rachunki i faktury podatkowe mogą być przesyłane drogą elektroniczną.
16) SPORY
16.1 W przypadku problemu z transakcją zostanie on rozwiązany zgodnie z obowiązującym Regulaminem Zwrotów dostępnym tutaj.
16.2 Użytkownicy objęci Gwarancją Shopee mogą skierować do Shopee pisemne żądanie o udzielenie pomocy w rozwiązaniu problemów, które mogą pojawić się w toku transakcji. Shopee może podjąć wszelkie niezbędne kroki, zmierzające do rozwiązania sporu między Użytkownikami. Więcej informacji dostępnych jest w Regulaminie Zwrotów dostępnym tutaj.
Dla uniknięcia wątpliwości, powyższe usługi dostępne wyłącznie dla Kupujących objętych Gwarancją Shopee. Kupujący korzystający z innych metod płatniczych przy zakupie towarów powinni kontaktować się bezpośrednio ze Sprzedającym.
16.3 Zasady zwrotów opisane w Regulaminie Zwrotów nie ograniczają Użytkownikowi będącemu konsumentem w rozumieniu art. 22[1] Kodeksu cywilnego wykonywania uprawnień ustawowych wynikających z (a) ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny w zakresie odpowiedzialności cywilnej z tytułu rękojmi za wady rzeczy sprzedanej oraz (b) prawa odstąpienia od umowy zawartej na odległość na podstawie ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta („Prawa Konsumenckie”). Ustawowe prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość oraz uprawnienia konsumenckie z tytułu rękojmi za wady rzeczy sprzedanej mają zastosowanie również do osoby fizycznej zawierającej umowę na odległość związaną bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie ma ona dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej. Zasady zwrotów nie ograniczają też Użytkownikom wykonywania uprawnień wynikających z gwarancji jakości – w odniesieniu do towarów taką gwarancją objętych (o ile ma zastosowanie).
16.4 Więcej szczegółowych informacji na temat zakresu praw konsumenta znajduje się tutaj.
17) OPINIE ZWROTNE
17.1 Shopee zachęca naszych Użytkowników do przekazywania opinii zwrotnych i uwag, które pozwolą Shopee podnosić jakość świadczonych usług. Więcej informacji można znaleźć w poniższej procedurze udzielania opinii zwrotnych:
a) Opinie zwrotne można przekazywać pocztą elektroniczną na adres help@support.shopee.pl lub przy użyciu formularza informacji zwrotnych znajdującego się w ramach Platformy.
b) Anonimowe opinie zwrotne nie będą akceptowane.
c) Użytkownicy, których dotyczą opinie zwrotne, powinni zostać w pełni poinformowani o wszystkich faktach i mieć możliwość przedstawienia swoich argumentów.
d) Niejasne i zniesławiające opinie zwrotne nie będą brane pod uwagę.
18) ZASTRZEŻENIA PRAWNE
18.1 W MAKSYMALNYM ZAKRESIE DOPUSZCZONYM PRZEZ OBOWIĄZUJĄCE PRZEPISY PRAWA, USŁUGI SĄ ŚWIADCZONE NA ZASADZIE „JAK JEST” BEZ ŻADNYCH DODATKOWYCH ZAPEWNIEŃ, STWIERDZEŃ CZY OŚWIADCZEŃ SHOPEE W ICH ZAKRESIE, BEZPOŚREDNICH, DOROZUMIANYCH LUB USTAWOWYCH, W TYM, MIĘDZY INNYMI, GWARANCJI JAKOŚCI, WYKONANIA, NIENARUSZANIA, ZAPEWNIENIA ZBYWALNOŚCI LUB PRZYDATNOŚCI DO OKREŚLONEGO CELU, W TYM JAKICHKOLWIEK GWARANCJI W RAMACH TRANSAKCJI, WYKONANIA LUB ZWYCZAJU HANDLOWEGO. BEZ OGRANICZEŃ DLA POWYŻSZEGO I W MAKSYMALNYM ZAKRESIE DOZWOLONYM PRZEZ OBOWIĄZUJĄCE PRZEPISY PRAWA, SHOPEE NIE GWARANTUJE, ŻE USŁUGI, PLATFORMA LUB JEJ FUNKCJE BĘDĄ DOSTĘPNE, ŚWIADCZONE W SPOSÓB CIĄGŁY, NIEZAKŁÓCONY, TERMINOWY, BEZPIECZNY, POPRAWNY, KOMPLETNY CZY WOLNY OD BŁĘDÓW, ŻE EWENTUALNE WADY CZY USTERKI ZOSTANĄ USUNIĘTE LUB ŻE PLATFORMA LUB SERWER, WYKORZYSTYWANY DO JEJ UDOSTĘPNIANIA, SĄ WOLNE OD WIRUSÓW I INNYCH SZKODLIWYCH NARZĘDZI TYPU: CLOCK, TIMERY, LICZNIKI, ROBAKI, ZAMKI OPROGRAMOWANIA, OPROGRAMOWANIA ZŁOŚLIWEGO UNIERUCHAMIAJĄCEGO SYSTEM OPERACYJNY LICENCJOBIORCY, TROJANÓW, TRASOWANIA, TYLNYCH WYJŚĆ, BOMB CZASOWYCH LUB INNYCH SZKODLIWYCH KODÓW, INSTRUKCJI, PROGRAMÓW LUB KOMPONENTÓW.
18.2 UŻYTKOWNIK PRZYJMUJE DO WIADOMOŚCI, ŻE CAŁE RYZYKO WYNIKAJĄCE Z UŻYTKOWANIA LUB FUNKCJONOWANIA PLATFORMY LUB USŁUG PONOSI UŻYTKOWNIK W MAKSYMALNYM ZAKRESIE DOPUSZCZONYM PRZEZ OBOWIĄZUJĄCE PRZEPISY PRAWA.
18.3 SHOPEE NIE MA KONTROLI NAD I W MAKSYMALNYM ZAKRESIE DOPUSZCZONYM PRZEZ OBOWIĄZUJĄCE PRZEPISY PRAWA NIE GWARANTUJE ANI NIE PONOSI ŻADNEJ ODPOWIEDZIALNOŚCI ZA: (A) PRZYDATNOŚĆ DO OKREŚLONEGO CELU, ISTNIENIE, JAKOŚĆ, BEZPIECZEŃSTWO LUB LEGALNOŚĆ TOWARÓW OFEROWANYCH ZA POŚREDNICTWEM USŁUG; LUB (B) ZDOLNOŚĆ SPRZEDAJĄCYCH DO ZBYCIA TOWARÓW LUB ZDOLNOŚĆ KUPUJĄCYCH DO ZAPŁATY ZA TOWARY. W PRZYPADKU SPORU Z UDZIAŁEM JEDNEGO LUB WIĘKSZEJ LICZBY UŻYTKOWNIKÓW, UŻYTKOWNICY ZAANGAŻOWANI W SPÓR ZOBOWIĄZUJĄ SIĘ ROZSTRZYGNĄĆ SPÓR MIĘDZY SOBĄ BEZPOŚREDNIO, PRZY CZYM – W MAKSYMALNYM ZAKRESIE DOPUSZCZONYM PRZEZ OBOWIĄZUJĄCE PRZEPISY PRAWA – ZWALNIAJĄ SHOPEE I PODMIOTY POWIĄZANE SHOPEE Z ODPOWIEDZIALNOŚCI Z TYTUŁU WSZELKICH ROSZCZEŃ, ŻĄDAŃ I SZKÓD WYNIKAJĄCYCH Z TAKIEGO SPORU LUB W ZWIĄZKU Z NIM.
19) WYŁĄCZENIA ORAZ OGRANICZENIA ODPOWIEDZIALNOŚCI
19.1 W MAKSYMALNYM ZAKRESIE DOPUSZCZONYM PRZEZ OBOWIĄZUJĄCE PRZEPISY PRAWA, SHOPEE NIE PONOSI ODPOWIEDZIALNOŚCI KONTRAKTOWEJ, GWARANCYJNEJ, DELIKTOWEJ (W TYM MIĘDZY INNYMI Z TYTUŁU ZANIEDBANIA W KAŻDEJ POSTACI, ODPOWIEDZIALNOŚCI ZA PRODUKT, CZY TEŻ INNEJ PODSTAWY POWÓDZTWA Z MOCY PRAWA, ZASAD SŁUSZNOŚCI, USTAWY LUB NA INNEJ PODSTAWIE Z TYTUŁU:
(i) (A) UTRATY MOŻLIWOŚCI UŻYTKOWANIA; (B) UTRATY ZYSKÓW; (C) UTRATY PRZYCHODÓW; (D) UTRATY DANYCH; (E) UTRATY WARTOŚCI FIRMY; LUB (F) NIEOSIĄGNIĘCIA PRZEWIDYWANYCH OSZCZĘDNOŚCI, W KAŻDYM PRZYPADKU BEZPOŚREDNIO LUB POŚREDNIO; LUB
(ii) WSZELKICH SZKÓD POŚREDNICH, UBOCZNYCH, SZCZEGÓLNYCH LUB WYNIKOWYCH, POWSTAŁYCH W WYNIKU KORZYSTANIA LUB NIEMOŻNOŚCI KORZYSTANIA Z NINIEJSZEJ PLATFORMY LUB USŁUG, W TYM MIĘDZY INNYMI WSZELKICH WYNIKAJĄCYCH Z TEGO SZKÓD, NAWET JEŚLI SHOPEE ZOSTAŁ POINFORMOWANY O MOŻLIWOŚCI WYSTĄPIENIA TAKICH SZKÓD.
W MAKSYMALNYM ZAKRESIE DOPUSZCZONYM PRZEZ OBOWIĄZUJĄCE PRZEPISY PRAWA UŻYTKOWNIK PRZYJMUJE DO WIADOMOŚCI I ZGADZA SIĘ, ŻE JEDYNYM PRAWEM PRZYSŁUGUJĄCYM UŻYTKOWNIKOWI W ODNIESIENIU DO WSZELKICH PROBLEMÓW LUB BRAKU SATYSFAKCJI Z USŁUG JEST ŻĄDANIE ZAMKNIĘCIA KONTA LUB ZAPRZESTANIE KORZYSTANIA Z USŁUG.
19.2 JEŻELI, NIEZALEŻNIE OD POWYŻSZYCH POSTANOWIEŃ, SHOPEE ZOSTANIE UZNANY PRZEZ WŁAŚCIWY SĄD ZA STRONĘ PONOSZĄCĄ ODPOWIEDZIALNOŚĆ (W TYM ZA RAŻĄCE ZANIEDBANIE), WÓWCZAS – W MAKSYMALNYM ZAKRESIE DOPUSZCZONYM PRZEZ OBOWIĄZUJĄCE PRZEPISY PRAWA – ODPOWIEDZIALNOŚĆ SHOPEE WZGLĘDEM UŻYTKOWNIKA LUB JAKIEJKOLWIEK OSOBY TRZECIEJ ZOSTAJE OGRANICZONA DO NIŻSZEJ Z PONIŻSZYCH KWOT: (A) WSZELKICH KWOT NALEŻNYCH I PŁATNYCH UŻYTKOWNIKOWI W RAMACH GWARANCJI SHOPEE; ORAZ (B) PLN400.
19.3 ŻADNE Z POSTANOWIEŃ NINIEJSZEGO REGULAMINU NIE OGRANICZA ANI NIE WYŁĄCZA ODPOWIEDZIALNOŚCI ZA ŚMIERĆ LUB USZKODZENIE CIAŁA SPOWODOWANE ZANIEDBANIEM SHOPEE, ZA OSZUSTWO LUB ZA JAKĄKOLWIEK INNĄ ODPOWIEDZIALNOŚĆ PO STRONIE SHOPEE, KTÓREJ NIE MOŻNA ZGODNIE Z PRAWEM OGRANICZYĆ LUB WYŁĄCZYĆ.
20) ŁĄCZA ODSYŁAJĄCE DO WITRYN OSÓB TRZECICH
20.1 Łącza odsyłające do witryn osób trzecich umieszczone w ramach Platformy umożliwiają Użytkownikowi opuszczenie Platformy. Łącza te są udostępniane wyłącznie na zasadzie grzecznościowej, a strony, na które odsyłany jest Użytkownik, nie są w żaden sposób kontrolowane przez Shopee, w związku z czym Użytkownik uzyskuje dostęp do nich na własne ryzyko. Shopee w żaden sposób nie ponosi odpowiedzialności za treść żadnej takiej powiązanej witryny ani za jakiekolwiek łącza znajdujące się w witrynie powiązanej, w tym za jakiekolwiek zmiany lub aktualizacje takich witryn. Shopee udostępnia te łącza jedynie dla wygody Użytkownika, przy czym umieszczenie jakiegokolwiek łącza w żaden sposób nie implikuje ani nie oznacza powiązania, promowania ani sponsorowania przez Shopee jakiejkolwiek powiązanej witryny lub żadnej z treści zamieszczonej w takiej witrynie. Dodatkowe informacje na temat łącz odsyłających do witryn osób trzecich można znaleźć w Polityce Prywatności.
21) TREŚCI UŻYTKOWNIKA
21.1 Użytkownik, który dostarcza Treści udostępniane w ramach Usług, oświadcza i zapewnia, że posiada wszelkie niezbędne prawa lub zezwolenia do udzielenia poniższych licencji na rzecz Shopee. Ponadto, Użytkownik potwierdza, że ponosi wyłączną odpowiedzialność za wszelkie informacje zamieszczane w ramach Usług lub za ich pośrednictwem, w tym między innymi za poprawność, rzetelność, charakter, autoryzację praw, przestrzeganie przepisów prawa i ograniczenia prawne związane z treściami dostarczonymi przez Użytkownika. Użytkownik niniejszym udziela Shopee i następcom prawnym Shopee bezterminowej, nieograniczonej pod względem terytorialnym, niewyłącznej, nieodpłatnej, z prawem do udzielania sublicencji i przenoszalnej licencji na wykorzystywanie, kopiowanie, rozpowszechnianie, ponowne publikowanie, przekazywanie, modyfikowanie, adaptowanie, opracowywanie, sporządzanie utworów zależnych, publiczne wyświetlanie i publiczne wykonywanie takich treści dostarczonych przez Użytkownika w ramach Usług w dowolnym formacie medialnym i za pośrednictwem jakichkolwiek kanałów medialnych, za ich pośrednictwem lub w związku z nimi, w szczególności w celu promowania i rozpowszechniania części Usług (oraz ich opracowań) bez konieczności przypisania w tym zakresie autorskich praw osobistych (i wszelkich podobnych praw). Użytkownik rozumie, że dostarczone przez niego treści mogą być przesyłane w różnych sieciach i zmieniane w celu spełnienia wymagań technicznych i dostosowania do nich.
21.2 Wszelkie Treści, materiały, informacje lub pomysły zamieszczane przez Użytkownika w ramach Usług lub za ich pośrednictwem bądź też w inny sposób przekazywane Shopee (każdy z nich zwany „Zgłoszeniem”) nie są traktowane jako poufne przez Shopee i mogą być rozpowszechniane lub wykorzystywane przez Shopee, w tym między innymi na potrzeby rozwijania, produkcji i marketingu towarów. Występując ze Zgłoszeniem do Shopee, Użytkownik przyjmuje do wiadomości i zgadza się, że Shopee lub inne osoby trzecie mogą samodzielnie opracować oprogramowanie, aplikacje, interfejsy, produkty i ulepszenia tych samych, które są identyczne lub podobne pod względem funkcji, kodu lub innych cech do pomysłów wskazanych w Zgłoszeniu Użytkownika. W związku z powyższym Użytkownik niniejszym udziela Shopee i następcom prawnym Shopee bezterminowej, nieograniczonej pod względem terytorialnym, niewyłącznej, nieodpłatnej, z prawem do udzielania sublicencji i przenoszalnej licencji na opracowanie wyżej wymienionych przedmiotów oraz na wykorzystywanie, kopiowanie, rozpowszechnianie, ponowne publikowanie, przekazywanie, modyfikowanie, adaptowanie, tworzenie utworów zależnych, publiczne wyświetlanie i publiczne wykonywanie wszelkich Zgłoszeń w Usługach, za pośrednictwem Usług lub w związku z nimi w dowolnym formacie medialnym i za pośrednictwem jakichkolwiek kanałów medialnych, w tym między innymi w celu promowania i redystrybuowania części Usług (oraz ich opracowań). Niniejsze postanowienie nie ma zastosowania do danych osobowych objętych Polityką Prywatności, chyba że Użytkownik podaje takie dane osobowe do publicznej wiadomości w ramach Usług lub za ich pośrednictwem.
22) TREŚCI OSÓB TRZECICH I ŁĄCZA ODSYŁAJĄCE
22.1 Każda osoba fizyczna lub prawna, która dostarcza Treści w ramach Usług w zakresie danych, tekstów, obrazów, dźwięków, materiałów wideo, oprogramowania i innych Treści ponosi wyłączną odpowiedzialność za poprawność, rzetelność, charakter, autoryzację praw, zgodność z prawem i ograniczenia prawne związane z dostarczanym wkładem. W związku z tym Shopee nie ponosi odpowiedzialności za poprawność, wiarygodność, charakter, autoryzację praw, przestrzeganie przepisów prawa i ograniczenia prawne związane z takim wkładem, ani też nie będzie regularnie monitorować ani sprawdzać poprawności, rzetelności, charakteru, uprawnień, zgodności z prawem i ograniczeń prawnych związanych z niego wynikającym. Shopee nie ponosi odpowiedzialności za działania lub zaniechania Użytkownika, w tym między innymi przedmioty zawarte w zamieszczanych ogłoszeniach lub udostępniane w inny sposób za pośrednictwem Usług.
22.2 Ponadto w ramach Usług mogą znajdować się łącza odsyłające do produktów, stron internetowych, usług i ofert osób trzecich. Owe łącza, produkty, witryny internetowe i usługi osób trzecich nie stanowią własności Shopee oraz pozostają poza kontrolą Shopee. Są one obsługiwane przez osoby trzecie i stanowią własność tych osób i mogą podlegać ochronie na mocy przepisów w zakresie ochrony praw autorskich lub innych praw własności intelektualnej. Shopee nie dokonuje przeglądu treści, funkcjonalności, bezpieczeństwa, usług, polityki prywatności lub innych praktyk tych osób trzecich ani nie ponosi żadnej odpowiedzialności z tego tytułu. Zachęcamy do zapoznania się z regulaminami i politykami mającymi zastosowanie do takich osób trzecich, które są dostępne na ich stronach internetowych lub w inny sposób. Korzystając z Usług Użytkownik akceptuje, że ponosi odpowiedzialność za wszelkie konsekwencje wynikające z korzystania przez niego z danej witryny internetowej lub widgetu lub niemożności korzystania z nich. Ponadto Użytkownik potwierdza, że Shopee może wyłączyć lub usunąć wszelkie łącza odsyłające osób trzecich lub aplikacje znajdujące się w Usługach w zakresie, w jakim naruszają one postanowienia Regulaminu.
23) OŚWIADCZENIA I ZAPEWNIENIA UŻYTKOWNIKA
Użytkownik oświadcza i zapewnia, że:
a) posiada zdolność do czynności prawnych (a w przypadku osób małoletnich – ważną zgodę rodzica lub opiekuna prawnego), prawo i zdolność do przystąpienia do niniejszego Regulaminu oraz do przestrzegania jego postanowień; oraz
b) będzie korzystać z Usług wyłącznie w celach zgodnych prawem i zgodnie z niniejszym Regulaminem oraz wszystkimi obowiązującymi przepisami prawa, zasadami, kodeksami, dyrektywami, wytycznymi, politykami i regulacjami.
24) OSZUKAŃCZE LUB PODEJRZANE CZYNNOŚCI
Jeżeli Shopee ma uzasadnione podstawy i dowody, żeby sądzić, że Użytkownik realizuje potencjalnie oszukańcze lub podejrzane czynności lub transakcje, możemy podjąć stosowne kroki w celu ochrony Shopee, innych Kupujących lub Sprzedających, innych osób trzecich lub Użytkownika przed Cofnięciami transakcji, Obciążeniami zwrotnymi, Roszczeniami, opłatami, grzywnami, karami i innymi zobowiązaniami – wszelkie takie działania będą prowadzone zgodnie z postanowieniami pkt 1.5 niniejszego Regulaminu. Możemy podjąć m.in. następujące działania:
a) Możemy wyłączyć, zawiesić lub ograniczyć Państwa dostęp do Konta lub Usług Użytkownika lub zawiesić przetwarzanie dowolnej transakcji;
b) Możemy zawiesić Państwa uprawnienie do otrzymania Gwarancji Shopee;
c) Możemy przechowywać, wykorzystywać lub przenosić środki na Koncie Użytkownika zgodnie z wymaganiami ostatecznych orzeczeń i zarządzeń mających wpływ na Użytkownika lub Konto Użytkownika, w tym orzeczeń i nakazów wydanych przez sądy w Singapurze lub innym miejscu i skierowanych do Shopee;
d) Możemy przechowywać środki Użytkownika przez okres niezbędny do ochrony przed odpowiedzialnością względem Shopee czy osoby trzeciej lub jeżeli uważamy, że Użytkownik może realizować potencjalnie oszukańcze lub podejrzane czynności lub transakcje. Podstawą do uznania, że dana czynność za oszukańczą lub podejrzaną może być m.in. kwota, częstotliwość i charakter transakcji.
Dla celów powyższego postanowienia:
„Obciążenie zwrotne” (Chargeback) oznacza wniosek składany przez Kupującego bezpośrednio u wystawcy karty debetowej lub kredytowej Kupującego lub w banku wystawcy karty debetowej lub kredytowej Kupującego o unieważnienia płatności.
„Roszczenie” oznacza wniosek kwestionujący płatność, który Kupujący lub Sprzedający składa bezpośrednio w Shopee.
„Cofnięcie transakcji” oznacza cofnięcie płatności przez Shopee, z uwagi na to, że (a) została unieważniona przez bank nadawcy, (b) została wysłana do Użytkownika omyłkowo przez Shopee, (c) nadawca płatności nie miał upoważnienia do wysłania płatności (np. nadawca skorzystał ze skradzionej karty kredytowej), (d) Użytkownik otrzymał zapłatę za czynności, które naruszają postanowienia niniejszego Regulaminu lub jakąkolwiek inną politykę Shopee lub (e) Shopee rozpatrzyło Roszczenie na niekorzyść Użytkownika.
25) ZWOLNIENIE Z ODPOWIEDZIALNOŚCI
W dopuszczonym prawnie zakresie Użytkownik zobowiązuje się zwolnić Shopee, a także akcjonariuszy, podmioty zależne, podmioty powiązane, dyrektorów, członków kierownictwa, agentów, współpracowników lub innych partnerów i pracowników Shopee (zbiorczo „Strony zwolnione z odpowiedzialności”) z odpowiedzialności z tytułu wszelkich roszczeń, pozwów, postępowań i powództw oraz wszelkich powiązanych zobowiązań, odszkodowań, ugód, kar, grzywien, kosztów i wydatków (w tym, między innymi, wszelkich innych wydatków związanych z rozstrzyganiem sporów) poniesionych przez którąkolwiek ze Stron zwolnionych z odpowiedzialności wynikające z: (a) dowolnej transakcji zrealizowanej w ramach Platformy lub jakiegokolwiek sporu związanego z taką transakcją (z wyjątkiem sytuacji, gdy Shopee lub Podmioty powiązane Shopee są Sprzedającymi w ramach transakcji, której spór dotyczy), (b) Gwarancji Shopee, (c) hostingu, obsługi, zarządzania i/lub administrowania Usługami przez Shopee lub w jego imieniu, (d) naruszenia lub złamania przez Użytkownika dowolnego postanowienia niniejszego Regulaminu lub wskazanej w nim polityki czy wytycznych, (e) korzystania z Usług przez Użytkownika zgodnie z ich przeznaczeniem bądź nie, (f) naruszenia przez Użytkownika prawa lub praw osób trzecich, lub (g) Treści zamieszczanych przez Użytkownika.
26) ROZDZIELNOŚĆ POSTANOWIEŃ REGULAMINU
Jeżeli którekolwiek z postanowień niniejszego Regulaminu zostanie uznane za niezgodne z prawem, nieważne lub z jakiegokolwiek powodu niewykonalne zgodnie z prawem dowolnej jurysdykcji, wówczas postanowienie to zostanie uznane za odłączone od treści niniejszego Regulaminu i nie będzie miało wpływu na ważność i wykonalność pozostałych postanowień w tej jurysdykcji ani na ważność i wykonalność danego postanowienia zgodnie z prawem jakiejkolwiek innej jurysdykcji.
27) PRAWO WŁAŚCIWE
Niniejszy Regulamin podlega prawu polskiemu i powinien być interpretowany zgodnie z tym prawem. Wyłącza się zapisy Konwencji Narodów Zjednoczonych o umowach międzynarodowej sprzedaży towarów oraz Jednolitej ustawy o komputerowych transakcjach informacyjnych (UCITA) w zakresie, w jakim mają one zastosowanie. W odniesieniu do Użytkowników, którzy nie działają jako: (i) konsument w rozumieniu art. 22(1) Kodeksu cywilnego lub (ii) osoba fizyczna, która zawiera umowę związaną bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie ma ona dla tej osoby profesjonalnego charakteru, wynikającego w szczególności z przedmiotu prowadzonej działalności gospodarczej ustalonego na podstawie Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, wszelkie spory, nieporozumienia, roszczenia lub różnice wszelkiego rodzaju wynikające z niniejszego Regulaminu lub w związku z nim na niekorzyść Shopee lub dowolnej Strony zwolnionej z odpowiedzialności lub w odniesieniu do nich na mocy niniejszego Regulaminu będą kierowane i ostatecznie rozstrzygane w drodze arbitrażu w Singapurze zgodnie z Regulaminem Arbitrażu Singapurskiego Międzynarodowego Centrum Arbitrażowego („Regulamin SIAC”) w jego aktualnym brzmieniu, który to regulamin uznaje się za włączony przez odniesienie do niniejszej Części Regulaminu. Postępowanie arbitrażowe będzie toczyć się z udziałem jednego (1) arbitra, a językiem postępowania arbitrażowego będzie język angielski. W odniesieniu do Użytkowników, którzy działają jako (i) konsument w rozumieniu art. 22(1) Kodeksu cywilnego lub (ii) osoba fizyczna, która zawarła umowę związaną bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie ma ona dla tej osoby profesjonalnego charakteru, wynikającego w szczególności z przedmiotu prowadzonej działalności gospodarczej ustalonego na podstawie Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, wszelkie spory, nieporozumienia, roszczenia lub różnice wszelkiego rodzaju wynikające z niniejszego Regulaminu lub w związku z nim na niekorzyść Shopee lub dowolnej Strony zwolnionej z odpowiedzialności lub w odniesieniu do nich na mocy niniejszego Regulaminu będą rozstrzygane przez sąd właściwy miejscowo na mocy ustawy.
28) REKLAMACJE
Shopee zapewni funkcjonowanie wewnętrznego systemu rozpatrywania reklamacji w rozumieniu art. 11(1) rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/1150 z dnia 20 czerwca 2019 r. w sprawie promowania sprawiedliwości i przejrzystości dla użytkowników usług pośrednictwa internetowego. Reklamacje Sprzedających dotyczące kwestii wymienionych w niniejszym rozporządzeniu można składać za pośrednictwem tutaj.
Reklamacje Sprzedających, których nie można rozstrzygnąć za pomocą wewnętrznego systemu reklamacyjnego, będą rozpatrywane w postępowaniu pozasądowym z udziałem jednego z mediatorów wskazanych w pkt. 29 niniejszego Regulaminu.
Wszelkie inne reklamacje dotyczące funkcjonowania Platformy można przesyłać na następujący adres e-mail: help@support.shopee.pl. Reklamacje takie będą rozpatrywane w terminie 14 dni od dnia ich otrzymania przez Shopee.
29) MEDIACJA
Shopee może podjąć próbę polubownego rozstrzygnięcia sporu ze Sprzedającym za pośrednictwem niezależnego mediatora po wyrażeniu przez Shopee zgody na mediację. Jeżeli Sprzedający wystąpi z wnioskiem o mediację do Shopee i akceptuje ofertę Shopee, mediacja będzie prowadzona przez mediatora z Europejskiego Instytutu Mediacji, zgodnie z regulaminem Europejskiego Instytutu Mediacji. Shopee ponosi uzasadnioną część łącznych kosztów mediacji, które zostaną każdorazowo uzgodnione przez strony. Lista mediatorów i przepisów mediacyjnych dostępna jest pod adresem: eiminstytut@gmail.com.
30) POSTANOWIENIA OGÓLNE
30.1 Shopee zastrzega na swoją rzecz wszelkie prawa, które nie zostały wyraźnie udzielone w niniejszym Regulaminie.
30.2 Mogą Państwo z nami skontaktować za pośrednictwem poczty tradycyjnej pod adresem: ul. Towarowa 28, 00-839 Warszawa lub poczty elektronicznej: legal@shopee.com.
30.3Shopee może wprowadzić zmiany w niniejszym Regulaminie w przypadku dodania nowych funkcjonalności lub uruchomienia nowej wersji Platformy, a także w przypadku zmiany obowiązujących przepisów prawa poprzez umieszczenie zmienionej treści Regulaminu w ramach Platformy. Wszelkie zmiany będą zgłaszane Użytkownikom na trwałym nośniku co najmniej 15 dni przed ich wejściem w życie (chyba że wymagany jest dłuższy okres wypowiedzenia).
(i) W odniesieniu do Kupujących: jeżeli Kupujący nie zaakceptuje zmiany niniejszego Regulaminu, Kupujący ma prawo odstąpić od niniejszego Regulaminu poprzez wysłanie wiadomości e-mail na adres: legal@shopee.com w okresie wypowiedzenia.
(ii) W odniesieniu do Sprzedających: dalsze korzystanie z Platformy po opublikowaniu takich zmian będzie równoznaczne z akceptacją przez Sprzedającego zmienionego brzmienia Regulaminu. Sprzedający mają prawo wypowiedzieć niniejszy Regulamin przed upływem okresu wypowiedzenia wskazanego powyżej. Wypowiedzenie staje się skuteczne w terminie 15 dni od dnia otrzymania powyższego wypowiedzenia. Sprzedający mogą również – w drodze pisemnego oświadczenia lub wyraźnego działania potwierdzającego – zrzec się okresu wypowiedzenia, o którym mowa powyżej, w dowolnym momencie od otrzymania wypowiedzenia. W okresie wypowiedzenia uznaje się, że umieszczenie nowych towarów lub usług w ramach Platformy zostanie uznane za jednoznaczne działanie potwierdzające zmierzające do odstąpienia od okresu wypowiedzenia z wyłączeniem przypadków, gdy zasadny i proporcjonalny okres wypowiedzenia jest dłuższy niż 15 dni – w takich przypadkach nie uznaje się, że Sprzedający automatycznie zrzekł się okresu wypowiedzenia.
Jeżeli Użytkownik występuje w charakterze Sprzedającego, Użytkownik nie może scedować, udzielać dalszych licencji ani przenieść praw udzielonych mu na mocy niniejszego Regulaminu ani podzlecać wykonania któregokolwiek ze swoich zobowiązań.
30.4 Żadne z postanowień niniejszego Regulaminu nie ustanawia spółki osobowej, spółki joint venture ani relacji zleceniodawca-zleceniobiorca pomiędzy Użytkownikiem a Shopee ani nie upoważnia Użytkownika do ponoszenia jakichkolwiek kosztów czy zobowiązań w imieniu Shopee.
30.5 Brak wymogu wykonania któregokolwiek postanowienia niniejszego Regulaminu ze strony Shopee w dowolnym momencie nie będzie w żaden sposób wpływać na przysługujące Shopee w późniejszym czasie prawo do ich egzekwowania, chyba że Shopee zrzeknie się wykonania takiego postanowienia na piśmie.
30.6 Niniejszy Regulamin został opracowany wyłącznie z myślą o Użytkowniku i Shopee, a nie o żadnej innej osobie fizycznej czy prawnej, z wyłączeniem podmiotów powiązanych i zależnych Shopee (oraz następców prawnych i cesjonariuszy każdego z podmiotów powiązanych i zależnych Shopee).
30.7 Postanowienia niniejszego Regulaminu oraz wszelkie umowy i polityki w nim zawarte lub do których Regulamin odwołuje, stanowią całość porozumienia i ustaleń stron w odniesieniu do Usług i Platformy oraz zastępują wszelkie wcześniejsze porozumienia lub ustalenia pomiędzy stronami w tym zakresie. Strony niniejszym wyłączają również wszystkie dorozumiane warunki faktyczne. Zawierając umowę na mocy niniejszego Regulaminu, strony nie opierały się na żadnych oświadczeniach, stwierdzeniach, zapewnieniach, porozumieniach, zobowiązaniach czy obietnicach osób innych niż wyraźnie wskazane w niniejszym Regulaminie. Każda ze stron nieodwołalnie i bezwarunkowo zrzeka się wszelkich roszczeń, praw i środków prawnych, które – z wyjątkiem treści niniejszego punktu – mogłyby mieć w związku z którymkolwiek z powyższych postanowień. Treść niniejszego Regulaminu nie może zostać zakwestionowana, wyjaśniona lub uzupełniona na podstawie dowodów zawarcia jakiegokolwiek wcześniejszego porozumienia, w tym porozumienia ustnego lub jakichkolwiek warunków dodatkowych.
30.8 Zobowiązują się Państwo do przestrzegania wszystkich obowiązujących przepisów prawa, ustaw, regulacji i kodeksów dotyczących przeciwdziałania łapownictwu i korupcji, w tym między innymi polskiego kodeksu karnego oraz potwierdzają, że dysponują Państwo wszelkimi politykami i procedurami niezbędnymi do zapewnienia zgodności z tymi wymaganiami.
30.9 W razie jakichkolwiek pytań lub wątpliwości dotyczących niniejszego Regulaminu lub kwestii uregulowanych w Regulaminie lub w ramach Platformy prosimy o kontakt pod adresem: help@support.shopee.pl.
30.10 Niniejszy Regulamin świadczenia usług zawiera następujące załączniki, które stanowią jego integralną część:
i)Załącznik nr 1 – Szczegółowe informacje w zakresie przekazywania danych
ii) Załącznik nr 2 – Środki techniczne i organizacyjne
iii) Załącznik nr 3 – Polityka Prywatności;
iv) Załącznik 4 – Regulamin Zwrotów;
v) Załącznik 5 – Polityka dotycząca przedmiotów zabronionych i podlegających ograniczeniom.
30.11 Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 524/2013 z dnia 21 maja 2013 r. informujemy, że na stronie http://ec.europa.eu/consumers/odr dostępna jest platforma do internetowego rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami a przedsiębiorcami na szczeblu UE (platforma ODR). Platforma ODR jest witryną internetową stanowiącą kompleksowe centrum obsługi dla konsumentów i przedsiębiorców pragnących rozstrzygnąć na drodze pozasądowej spory dotyczące zobowiązań umownych wynikających z umowy sprzedaży internetowej lub umowy o świadczenie usług.
30.12 Niniejszy Regulamin świadczenia usług obowiązuje od dnia 20 września 2021 r.
ZAWIADOMIENIA PRAWNE: Wszelkie zawiadomienia prawne należy przesyłać na adres legal@shopee.com do wiadomości „Kierownika działu prawnego”.
Data ostatniej aktualizacji: 20 września 2021 r
Masz inne pytania? Skontaktuj się z nami, używając ikony "e-mail" lub "chat" poniżej.
Załącznik nr 2 – Środki techniczne i organizacyjne
ŚRODKI TECHNICZNE I ORGANIZACYJNE, W TYM ŚRODKI TECHNICZNE I ORGANIZACYJNE MAJĄCE NA CELU ZAPEWNIENIE BEZPIECZEŃSTWA DANYCH Opis środków technicznych i organizacyjnych wdrożonych przez Podmiot Odbierający (w tym odpowiednich certyfikacji) w celu zapewnienia odpowiedniego poziomu ochrony, biorąc pod uwagę charakter, zakres, kontekst i cel przetwarzania oraz ryzyko dla praw i wolności osób fizycznych. Środki dotyczące pseudonimizacji i szyfrowania danych osobowych; Środki mające na celu ciągłe zapewnienie poufności, integralności, dostępności i odporności systemów i usług przetwarzania, w tym regularne tworzenie kopii zapasowych, systemy antywirusowe/zaporowe oraz zasilanie bezprzerwowe (UPS); Środki mające na celu zapewnienie zdolności szybkiego przywrócenia dostępności danych osobowych i dostępu do nich w razie incydentu fizycznego lub technicznego, w tym strategie i procedury tworzenia kopii zapasowych, plany ciągłości działania i procedury sprawozdawcze oraz planowanie awaryjne; Procedury regularnego testowania, mierzenia i oceniania skuteczności środków technicznych i organizacyjnych mających zapewnić bezpieczeństwo przetwarzania, w tym wewnętrznych polityk i procedur przetwarzania danych, wytycznych, instrukcji roboczych, opisów i regulacji procesów oceny środków; Środki identyfikacji i autoryzacji użytkowników, w tym ustalanie profili autoryzacyjnych, usuwanie przestarzałych zezwoleń dostępu oraz przegląd corocznych pozwoleń; Środki ochrony danych podczas przekazywania, w tym weryfikacja i monitor lokalizacji/miejsc docelowych, do których przekazywane są dane osobowe poprzez wykorzystanie sprzętu/urządzeń służących do komunikacji/urządzeń Podmiotu Odbierającego, w tym między innymi uwierzytelnianie upoważnionego personelu ze wskazaniem obszarów, w których dane mogą / muszą być zlokalizowane; Środki ochrony danych podczas przechowywania, w tym środki zapobiegające nieuprawnionemu wykorzystaniu systemów przechowywania danych, stosowanie środków bezpieczeństwa fizycznego; Środki mające na celu zapewnienie bezpieczeństwa fizycznego miejsc, w których odbywa się przetwarzanie danych osobowych, w tym system kontroli dostępu, karty dostępu, wydawanie kluczy, zamykanie drzwi, nadzór monitoringu video (CCTV), system alarmowy; Środki mające na celu zapewnienie ewidencji zdarzeń, w tym wdrożenie systemu rejestracji oraz zapewnienie procedur zgłaszania naruszeń ochrony danych osobowych; Środki mające na celu zapewnienie konfiguracji systemu, w tym konfiguracji domyślnej; Środki wewnętrznego zarządzania i kierowania w zakresie technologii informacji i bezpieczeństwa informatycznego, w tym podział biznesowych systemów informatycznych, podział środowiska testowego i produkcyjnego; Środki certyfikacji/zapewnienia procesów i produktów, w tym odpowiednia certyfikacja w zakresie bezpieczeństwa informatycznego, np. ISO 27001; Środki mające na celu zapewnienie minimalizację danych, jakość danych, ograniczone zatrzymywanie danych, zapewnienie odpowiedzialności, umożliwienie przenoszenia i usuwania danych, w tym procedury zapewniające regularną weryfikację przetwarzanych danych osobowych i konfigurację systemów umożliwiająca przestrzeganie określonych wymogów, np. w zakresie usuwania danych w ustalonych z góry regularnych odstępach czasu. W przypadku przekazywania danych podwykonawcom powyższe środki techniczne i organizacyjne powinny zostać podjęte przez podwykonawcę w celu zapewnienia wsparcia dla administratora.