W Shopee współpracujemy z dostawcami usług logistycznych, takimi jak InPost, ORLEN Paczka, Poczta Polska, czy DPD, aby zaoferować Ci najlepszą obsługę. Dzięki naszej Zintegrowanej Logistyce Shopee możesz wybrać dostawę na adres, bądź odbiór w punkcie na podstawie swoich preferencji.
Tak samo, możesz też złożyć reklamację u przewoźnika w przypadku uszkodzeń dostarczonej paczki, bądź w przypadku jej nieotrzymania.
Jak złożyć reklamację na stronie InPostu?
- Wypełnij formularz reklamacji na stronie InPost.
- Jako rodzaj zgłaszającego wybierz “Adresat”, chyba że jesteś nadawcą danej paczki.
- Uzupełnij swoje dane kontaktowe oraz dane reklamowanej przesyłki. Informacje o numerze przesyłki oraz dacie jej nadania znajdziesz w Szczegółach zamówienia. Z zakładki ‘Informacja o Przesyłce’ możesz skopiować numer swojej przesyłki bezpośrednio z aplikacji Shopee.
- Wybierz powód reklamacji:
- Utrata przesyłki pocztowej - niedostarczona paczka;
- Utrata zawartości przesyłki pocztowej - brak produktu/ów w paczce; Uszkodzenie przesyłki pocztowej - paczka dotarła uszkodzona;
- Opóźnienie w doręczeniu przesyłki pocztowej;
- Inne - powód reklamacji, który nie pasuje do innej kategorii.
- Podaj uzasadnienie składanej reklamacji oraz potwierdź czy oczekujesz roszczenia finansowego.
- Naciśnij ‘Złóż Reklamację’ aby wysłać swój wniosek.
Ważne: Na zgłoszenie reklamacji masz 12 miesięcy od dnia nadania przesyłki. Odpowiedź nadejdzie maksymalnie do 30 dni od złożenia reklamacji zgodnie z obowiązującymi przepisami. W przypadku, gdy reklamacja zostanie odrzucona, reklamujący ma 14 dni na odwołanie się od tej decyzji.
Jak złożyć reklamację na stronie Poczty Polskiej?
- Wypełnij formularz eReklamacje na stronie Poczty Polskiej.
- W opcji Klienta wybierz “Klient Indywidualny” oraz jako Status: “Osoba fizyczna” nieprowadząca działalności gospodarczej.
- Wybierz powód zgłoszenia i rodzaj przesyłki: krajowa w przypadku przesyłki od lokalnego sprzedawcy, bądź zagraniczna w przypadku zamówienia od sprzedawcy z zagranicy.
- Podaj numer przesyłki. Informacje o numerze przesyłki znajdziesz w “Szczegółach zamówienia”. Z zakładki ‘Informacja o Przesyłce’ możesz skopiować numer swojej przesyłki bezpośrednio z aplikacji Shopee.
- Po podaniu numeru przesyłki informacje o miejscu i dacie nadania zamówienia uzupełniają się same.
- Podaj zarówno swoje dane, jak i dane nadawcy przesyłki. Dane sprzedawcy możesz znaleźć na stronie danego sklepu w aplikacji Shopee.
- Pamiętaj o podaniu swojego adresu email i numeru telefonu, aby przewoźnik mógł się z Tobą skontaktować.
- Podaj utraconą wartość przesyłki oraz kwotę żądanego odszkodowania (tj. wartość Twojego zamówienia) oraz numer Twojego konta bankowego.
- W następnym kroku możesz dodać załączniki lub przejść do podsumowania i złożyć swój wniosek.
Poczta Polska umożliwia również składanie wniosku w ich placówkach. Wniosek możesz pobrać i wydrukować pod tym linkiem.
Ważne: Na zgłoszenie reklamacji masz 12 miesięcy od dnia nadania przesyłki. Poczta Polska udziela odpowiedzi na reklamację w terminie nie dłuższym niż 30 dni od dnia jej otrzymania.
Jak złożyć reklamację na stronie Orlen Paczka?
- Wypełnij formularz Reklamacyjny na stronie Orlen Paczka.
- Uzupełnij swoje dane kontaktowe. Zostaniesz poproszony o swój adres, więc pamiętaj, aby w tym punkcie podać swój adres zamieszkania, a nie adres odbioru paczki.
- W punkcie ‘Przedmiot Reklamacji’, podaj numer przesyłki. Informacje o numerze przesyłki znajdziesz w “Szczegółach zamówienia”. Z zakładki ‘Informacja o Przesyłce’ w aplikacji Shopee możesz skopiować numer swojej przesyłki.
- Miejsce i datę nadania przesyłki znajdziesz na etykiecie wysyłkowej, bądź w informacji o śledzeniu paczki w aplikacji Shopee.
- Przy uzasadnieniu reklamacji podaj jej powód, np. ‘Paczka widnieje jako dostarczona, jednak do mnie nie dotarła’.
- Podaj kwotę odszkodowania, która jest adekwatna do kwoty zapłaconej za zamówienie. Możesz również dołączyć załączniki do swojej reklamacji, aczkolwiek nie jest to wymagane.
- Podpisz się pod wnioskiem i wyślij go do przewoźnika.
Ważne: Na zgłoszenie reklamacji masz 12 miesięcy od dnia nadania przesyłki. Orlen Paczka udzieli odpowiedzi na twój wniosek w terminie nie dłuższym niż 30 dni od dnia jej
otrzymania.
Jak złożyć reklamację na stronie DPD?
- Wypełnij formularz Reklamacyjny na stronie DPD.
- Wybierz z listy powód, który najbardziej odpowiada Twojemu zgłoszeniowi. Podaj również datę nadania przesyłki, którą znajdziesz na etykiecie wysyłkowej, bądź w informacji o śledzeniu paczki w aplikacji Shopee oraz rodzaj przesyłki.
- Przy numerze listu podaj numer przesyłki. Informacje o numerze przesyłki znajdziesz w “Szczegółach zamówienia”. Z zakładki ‘Informacja o Przesyłce’ możesz skopiować numer swojej przesyłki bezpośrednio z aplikacji Shopee.
- Następnie uzupełnij dane reklamującego podając swoje dane kontaktowe oraz numer konta bankowego.
- Opisz zawartość paczki oraz podaj kwotę roszczenia która jest adekwatna do kwoty zapłaconej za zamówienie.
- Przy opisie zdarzenia możesz podać powód reklamacji, np. ‘Paczka widnieje jako dostarczona, jednak do mnie nie dotarła’.
- Następnie kliknij w ‘Generuj Formularz Reklamacyjny’, wydrukuj go oraz podpisz i dołącz do zgłoszenia jako załącznik.
- Następnie wpisz kod z obrazka i wyślij swoją reklamację do przewoźnika.
Ważne: Na zgłoszenie reklamacji masz 12 miesięcy od dnia nadania przesyłki. Prosimy jednak o złożenie reklamacji niezwłocznie po wystąpieniu problemów z dostawą. Odpowiedź nadejdzie do 30 dni od złożenia reklamacji zgodnie z obowiązującymi przepisami.