Cześć, w czym mogę pomóc?

Zwroty

Proces zwrotu zamówienia / pieniędzy
Spory

W jaki sposób Shopee rozpartuje kwestie dotyczące sporów?

Sprzedawca może wnieść odwołanie od decyzji podjętej przez Shopee (spór) przy wniosku o zwrot złożonego przez kupującego.

 

Po otrzymaniu wniosku o wszczęcie dyskusji, Shopee zbada sprawę i podejmie odpowiednie kroki po zapoznaniu się z dowodami przedstawionymi przez kupujących i/lub sprzedawcę. Zajmie to około 5 dni roboczych od daty zgłoszenia, przy czym czas ten może ulec zmianie w zależności od przyczyny zwrotu towaru/środków:

 

Niekompletne towary/brakujące elementy

W przypadku, gdy kupujący otrzyma towar z brakującymi częściami lub paczkę z brakującymi elementami, może wybrać jedno z dwóch rozwiązań: tylko zwrot pieniędzy (bez zwrotu towaru) lub zwrot towaru i środków. Po rozpatrzeniu sprawy Shopee zatwierdzi lub odrzuci prośbę kupującego o zwrot.

 

1. Shopee zatwierdza wyłącznie wniosek o zwrot pieniędzy.

Po zatwierdzeniu wniosku, sprzedawca może zaakceptować lub zakwestionować jego wynik. W przypadku wszczęcia dyskusji, Shopee w ciągu 5 dni roboczych przeprowadzi dalsze dochodzenie w celu opracowania sprawiedliwego rozwiązania.

 

2. Shopee zatwierdza wniosek o zwrot towaru i środków.

Przed dokonaniem zwrotu pieniędzy Shopee zobowiąże kupującego do zwrotu produktów do sprzedawcy lub Magazynu Shopee. Zwrócone produkty będą poddane kontroli jakości przez sprzedawcę lub zespół Magazynu Shopee, aby upewnić się, że spełniają kryteria zwrotu. Jeśli zwrócone produkty nie spełnią kryteriów zwrotu, można rozpocząć dyskusję. Wtedy Shopee przeanalizuje sprawę w celu ustalenia sprawiedliwego rozwiązania w ciągu 5 dni roboczych.

 

Uszkodzone/wadliwe/niewłaściwe produkty

Po zatwierdzeniu wniosku o zwrot towaru/środków kupujący zostanie poproszony o odesłanie produktów. Zanim produkty zostaną odesłane, sprzedawca może zaoferować kupującemu częściowy zwrot pieniędzy. Jeśli kupujący zdecyduje się na podjęcie dyskusji bezpośrednio ze sprzedawcą, Shopee nie będzie w nią ingerować. Kupujący musi zdecydować, czy chce przyjąć ofertę, czy kontynuować zwrot w celu uzyskania pełnego zwrotu pieniędzy.

 

W przypadku braku odpowiedzi ze strony kupującego lub sprzedawcy negocjacje zostaną zakończone, a kupujący zostanie poproszony o kontynuowanie zwrotu.

 

Przed dokonaniem zwrotu pieniędzy Shopee zobowiąże kupującego do zwrotu produktów do sprzedawcy lub do Magazynu Shopee. Zwrócone produkty będą poddane kontroli jakości przez sprzedawcę lub zespół Magazynu Shopee, aby upewnić się, że towary te spełniają kryteria zwrotu. Jeśli zwrócone produkty zostaną uznane za niespełniające kryteriów zwrotu, można rozpocząć dyskusję. Wtedy Shopee przeanalizuje sprawę w celu wypracowania sprawiedliwego rozwiązania w ciągu 5 dni roboczych.

 

Podrobione produkty

Wszystkie wnioski o zwrot towaru lub środków które dotyczą podrobionych produktów będą dokładnie analizowane przez Shopee, a przed podjęciem sprawiedliwej decyzji Kupujący i Sprzedawca zostaną poproszeni o przedstawienie dowodów na ich poparcie. Istnieją 3 możliwe rozstrzygnięcia:

 

1. Shopee zatwierdza wniosek o zwrot pieniędzy.

Kupujący otrzyma zwrot pieniędzy po zatwierdzeniu wniosku przez Shopee. Sprzedawca może wszcząć dyskusję po otrzymaniu przez kupującego zwrotu pieniędzy. Shopee zbada sprawę i zaproponuje sprawiedliwe rozwiązanie w ciągu 5 dni roboczych.

 

2. Shopee zatwierdza prośbę o zwrot towaru i środków.

Kupujący zostanie poproszony o zwrot produktów, które następnie zostaną poddane kontroli jakości przez sprzedawcę/zespół Magazynu Shopee w celu ustalenia, czy spełniają one kryteria zwrotu. Jeśli produkty te nie zostaną uznane, istnieje możliwość rozpoczęcia dyskusji. Shopee zbada sprawę i zaproponuje sprawiedliwe rozwiązanie w ciągu 5 dni roboczych.

 

3. Shopee odrzuca wniosek.

Jeśli początkowe dowody przedstawione przez kupującego są nieważne lub nie potwierdzają zasadności zwrotu towaru/środków Shopee odrzuci taki wniosek.

 

Po rozstrzygnięciu dyskusji Shopee poinformuje zarówno Kupującego, jak i Sprzedawcę o jej wyniku za pośrednictwem poczty elektronicznej. Jeśli sprawa zostanie rozstrzygnięta na korzyść Kupującego, zwrot pieniędzy zostanie odpowiednio przetworzony na rzecz Kupującego. Jeśli natomiast rozstrzygnięcie będzie na korzyść Sprzedawcy, płatność zostanie mu zwrócona w całości.

 

⚠️ Uwaga

Aby ułatwić proces rozstrzygania dyskusji, przed rozpoczęciem postępowania wyjaśniającego, Shopee w odpowiednim momencie może poprosić Kupującego/Sprzedawcę o przedstawienie dodatkowych dokumentów uzupełniających.

Czy ten artykuł był pomocny?
Tak
Nie