Cześć, w czym mogę pomóc?

Płatności

BLIK
Przelewy24
Karta płatnicza
Płatność za pobraniem
Proces płatności
Faktury i podatki

W jaki sposób uzyskać fakturę?

Zarówno Kupujący posiadający numer NIP jak i osoby fizyczne/klienci indywidualni mogą poprosić o wystawienie faktury za pośrednictwem systemu Shopee. Sprzedawcy otrzymają powiadomienie o konieczności wystawienia faktury razem z danymi podanymi przez Kupującego, które mają zostać na niej uwzględnione.

 

Uwaga! W przypadku zakupów od zagranicznych dostawców poniżej 150 EUR objętych procedurą szczególną IOSS (Import One Stop Shop) zgodnie z obowiązującymi w Polsce przepisami Platforma Shopee nie ma obowiązku wystawienia faktury.


Jak mogę dodać moje dane indywidualne lub firmowe do faktury?


Aby otrzymać fakturę, należy postępować zgodnie z poniższymi wskazówkami:

  1. Na stronie "Kasa", poniżej "Do zapłaty", kliknij przycisk Faktura.


  1. Pojawi się strona "Poproś o fakturę", na której można dodać "Podstawowe informacje", "Informacje adresowe" oraz wybrać opcję ustawienia danych jako domyślnych.

Uwaga! Upewnij się, że podałeś poprawne informacje, aby uniknąć wystawienia faktury z błędnymi danymi.


Jeśli chcesz otrzymać fakturę na firmę, kliknij przycisk "Rodzaj" i wybierz opcję "Firma".



Jeśli chcesz dodać dane do faktury w inny sposób niż na stronie “Kasa”, możesz to zrobić tylko w zakładce "Do zapłaty" na stronie zamówienia, z której zostaniesz następnie przekierowany do szczegółów zamówienia.


Faktura w formie papierowej od polskiego sprzedawcy może zostać załączona do przesyłki albo znajdować się w szczegółach zamówienia. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o umiejscowieniu faktury w aplikacji, zapoznaj się z artykułem: "Jak wyświetlić fakturę kupującego?".


Uwaga: Jeśli zamówienie zostało już opłacone i nie znajduje się w zakładce „Do zapłaty”, nie będziesz mógł zmienić danych do faktury. Możesz jednak skontaktować się ze sprzedawcą by uzyskać od niego pomoc.

Czy ten artykuł był pomocny?
Tak
Nie