Cześć, w czym mogę pomóc?

Zamówienia i Wysyłka

Dostawa zamówienia
Status zamówienia
Modyfikacje zamówienia
Oceny i Opinie

Jak złożyć reklamację u dostawcy logistycznego?

W Shopee współpracujemy z dostawcami usług logistycznych, takimi jak InPost, ORLEN Paczka, Poczta Polska, czy DPD, aby zaoferować Ci najlepszą obsługę. Dzięki naszej Zintegrowanej Logistyce Shopee możesz wybrać dostawę na adres, bądź odbiór w punkcie na podstawie swoich preferencji.


Tak samo, możesz też złożyć reklamację u przewoźnika w przypadku uszkodzeń dostarczonej paczki, bądź w przypadku jej nieotrzymania.


Jak złożyć reklamację na stronie InPostu?

  1. Wypełnij formularz reklamacji na stronie InPost.
  2. Jako rodzaj zgłaszającego wybierz “Adresat”, chyba że jesteś nadawcą danej paczki.
  3. Uzupełnij swoje dane kontaktowe oraz dane reklamowanej przesyłki. Informacje o numerze przesyłki oraz dacie jej nadania znajdziesz w Szczegółach zamówienia. Z zakładki ‘Informacja o Przesyłce’ możesz skopiować numer swojej przesyłki bezpośrednio z aplikacji Shopee.
  4. Wybierz powód reklamacji:
  5. Utrata przesyłki pocztowej - niedostarczona paczka;
  6. Utrata zawartości przesyłki pocztowej - brak produktu/ów w paczce; Uszkodzenie przesyłki pocztowej - paczka dotarła uszkodzona;
  7. Opóźnienie w doręczeniu przesyłki pocztowej;
  8. Inne - powód reklamacji, który nie pasuje do innej kategorii.
  9. Podaj uzasadnienie składanej reklamacji oraz potwierdź czy oczekujesz roszczenia finansowego.
  10. Naciśnij ‘Złóż Reklamację’ aby wysłać swój wniosek.


Ważne: Na zgłoszenie reklamacji masz 12 miesięcy od dnia nadania przesyłki. Odpowiedź nadejdzie maksymalnie do 30 dni od złożenia reklamacji zgodnie z obowiązującymi przepisami. W przypadku, gdy reklamacja zostanie odrzucona, reklamujący ma 14 dni na odwołanie się od tej decyzji.



Jak złożyć reklamację na stronie Poczty Polskiej?

  1. Wypełnij formularz eReklamacje na stronie Poczty Polskiej.
  2. W opcji Klienta wybierz “Klient Indywidualny” oraz jako Status: “Osoba fizyczna” nieprowadząca działalności gospodarczej.
  3. Wybierz powód zgłoszenia i rodzaj przesyłki: krajowa w przypadku przesyłki od lokalnego sprzedawcy, bądź zagraniczna w przypadku zamówienia od sprzedawcy z zagranicy.
  4. Podaj numer przesyłki. Informacje o numerze przesyłki znajdziesz w “Szczegółach zamówienia”. Z zakładki ‘Informacja o Przesyłce’ możesz skopiować numer swojej przesyłki bezpośrednio z aplikacji Shopee.
  5. Po podaniu numeru przesyłki informacje o miejscu i dacie nadania zamówienia uzupełniają się same.



  1. Podaj zarówno swoje dane, jak i dane nadawcy przesyłki. Dane sprzedawcy możesz znaleźć na stronie danego sklepu w aplikacji Shopee.
  2. Pamiętaj o podaniu swojego adresu email i numeru telefonu, aby przewoźnik mógł się z Tobą skontaktować.



  1. Podaj utraconą wartość przesyłki oraz kwotę żądanego odszkodowania (tj. wartość Twojego zamówienia) oraz numer Twojego konta bankowego.
  2. W następnym kroku możesz dodać załączniki lub przejść do podsumowania i złożyć swój wniosek.

Poczta Polska umożliwia również składanie wniosku w ich placówkach. Wniosek możesz pobrać i wydrukować pod tym linkiem.


Ważne: Na zgłoszenie reklamacji masz 12 miesięcy od dnia nadania przesyłki. Poczta Polska udziela odpowiedzi na reklamację w terminie nie dłuższym niż 30 dni od dnia jej otrzymania.



Jak złożyć reklamację na stronie Orlen Paczka?

  1. Wypełnij formularz Reklamacyjny na stronie Orlen Paczka.
  2. Uzupełnij swoje dane kontaktowe. Zostaniesz poproszony o swój adres, więc pamiętaj, aby w tym punkcie podać swój adres zamieszkania, a nie adres odbioru paczki.
  3. W punkcie ‘Przedmiot Reklamacji’, podaj numer przesyłki. Informacje o numerze przesyłki znajdziesz w “Szczegółach zamówienia”. Z zakładki ‘Informacja o Przesyłce’ w aplikacji Shopee możesz skopiować numer swojej przesyłki.




  1. Miejsce i datę nadania przesyłki znajdziesz na etykiecie wysyłkowej, bądź w informacji o śledzeniu paczki w aplikacji Shopee.
  2. Przy uzasadnieniu reklamacji podaj jej powód, np. ‘Paczka widnieje jako dostarczona, jednak do mnie nie dotarła’.
  3. Podaj kwotę odszkodowania, która jest adekwatna do kwoty zapłaconej za zamówienie. Możesz również dołączyć załączniki do swojej reklamacji, aczkolwiek nie jest to wymagane.
  4. Podpisz się pod wnioskiem i wyślij go do przewoźnika.


Ważne: Na zgłoszenie reklamacji masz 12 miesięcy od dnia nadania przesyłki. Orlen Paczka udzieli odpowiedzi na twój wniosek w terminie nie dłuższym niż 30 dni od dnia jej

otrzymania.



Jak złożyć reklamację na stronie DPD?

  1. Wypełnij formularz Reklamacyjny na stronie DPD.
  2. Wybierz z listy powód, który najbardziej odpowiada Twojemu zgłoszeniowi. Podaj również datę nadania przesyłki, którą znajdziesz na etykiecie wysyłkowej, bądź w informacji o śledzeniu paczki w aplikacji Shopee oraz rodzaj przesyłki.
  3. Przy numerze listu podaj numer przesyłki. Informacje o numerze przesyłki znajdziesz w “Szczegółach zamówienia”. Z zakładki ‘Informacja o Przesyłce’ możesz skopiować numer swojej przesyłki bezpośrednio z aplikacji Shopee.
  4. Następnie uzupełnij dane reklamującego podając swoje dane kontaktowe oraz numer konta bankowego.
  5. Opisz zawartość paczki oraz podaj kwotę roszczenia która jest adekwatna do kwoty zapłaconej za zamówienie.
  6. Przy opisie zdarzenia możesz podać powód reklamacji, np. ‘Paczka widnieje jako dostarczona, jednak do mnie nie dotarła’.
  7. Następnie kliknij w ‘Generuj Formularz Reklamacyjny’, wydrukuj go oraz podpisz i dołącz do zgłoszenia jako załącznik.
  8. Następnie wpisz kod z obrazka i wyślij swoją reklamację do przewoźnika.



Ważne: Na zgłoszenie reklamacji masz 12 miesięcy od dnia nadania przesyłki. Prosimy jednak o złożenie reklamacji niezwłocznie po wystąpieniu problemów z dostawą. Odpowiedź nadejdzie do 30 dni od złożenia reklamacji zgodnie z obowiązującymi przepisami.

Czy ten artykuł był pomocny?
Tak
Nie